INSIKTER

Kunskapsblogg

 
Häng med bland de senaste nyheterna, trenderna och tipsen inom digital marknadsföring
Insikt
Team DigiView

The 2021 Topics and Trends report från Facebook IQ.

The 2021 Topics and trends report från Facebook IQ, har samlat och analyserat ämnen och trender från Facebook och Instagram under det gångna året. Data från Europa, Nordamerika, Asien och Latinamerika har givit insikter om vilka trender som fötts under 2020 och är värda att hålla utkik efter under 2021. Rapporten är indelad i fyra övergripande kategorier; utbildning och aktivism, livsstil, teknologi och fritid.

Läs mer
Artikel
Sofia Vinsa

Digital strategi B2B: Fem framgångsfaktorer för din marknadsföring 2021

Köpbeslut inom B2B-försäljning är vanligtvis längre vilket har gjort det mer komplicerat och utmanande för beslutsfattare inom marknadsföring att ha ett långsiktigt förtroende för sin strategi i sociala medier, särskilt när man inte upplever snabba resultat i leads. Så vilka faktorer är bärande för att lyckas med sin marknadsföring i sociala medier 2021?

Läs mer
Insikt
Felicia Holte

Digitala trender & senaste nytt i sociala medier 2020

Den minst sagt ovanliga sommaren har nått sitt slut och vi har fått se nya trender och beteenden dyka upp i skuggan av pandemin. Vi tar med oss denna insikt för att kunna ta oss an kommande period. Låt oss kika på de sensate förändringarna och nyheterna!

Läs mer
Artikel
totte.annerbrink@remotion.se

Den kreativa trenden för innehållsskapande, 2021 och framåt

Dagens situation (läs pandemi) har väckt behovet av att ta fram nya kreativa tankesätt för hur vi skapar och presenterar innehåll i digitala och sociala kanaler. Dels i kommunikationssyfte men också i underhållningssyfte. Läget har inte bara påverkat arbetsprocesser i branschen utan har också ökat trycket och efterfrågan på nytt innehåll. Frågan är hur detta kommer att forma hur vi skapar innehåll för framtiden? Hur ser trenden ut framåt? och finns det redan nu några bra exempel på hur man kan gå tillväga?

Läs mer
Artikel
totte.annerbrink@remotion.se

Performance branding: Den framtida rollen för digitala kreatörer

På bara ett några år har sättet vi kommunicerar och utformar digitalt innehåll förändrats drastiskt. Idag räcker det inte för en digital kreatör att ta fram en idé, skapa innehållet, och sedan leverera det till den som skall hantera distributionen. Med över sex års erfarenhet av att skapa bild och film för digitala plattformar och specifikt sociala medier, förklarar jag vad som har förändrats och vad som idag bör vara standard för digitala kreatörer.

Läs mer
Insikt
Team DigiView

Senaste nyheterna i sociala medier: Juli 2020

TikTok lanserar TikTok for Business, LinkedIn expanderar lanseringen av Linkedin Stories & Youtube introducerar BrandConnect – en plattform för samarbeten mellan kreatörer och varumärken. Fler spännande nyheter i månadens nyhetssvep!

Läs mer
Insikt
Team DigiView

Senaste nyheterna i sociala medier: Juni 2020

Facebook lanserar “Shops” for både Facebook & Instagram, Pinterest introducerar Shopping Spotlights, Facebook testar 3D produktbilder & Twitter varningsstämplar tweets från Donald Trump. Fler nyheter i månadens nyhetssvep!

Läs mer