TikTok introducerar TikTok Lead Generation, en förstapartslösning som syftar till att göra det möjligt för företag i alla storlekar att skapa sömlösa interaktioner för att nå potentiella kunder och att konvertera dem till kunder.
Funktionen går ut på att göra det enkelt för användarna att fylla i ett formulär med t.ex namn, e-post och telefonnummer för att signalera sitt intresse för en viss produkt eller tjänst. Dessutom kan den grundläggande informationen som användare tillhandahåller TikTok också fyllas i automatiskt för en smidig upplevelse mellan företaget och användaren.
Härefter kan du som annonsör återanvända dig av denna information i flera syften, som exempelvis att skapa anpassningsbara meddelanden som är relevanta för flera kundsegment.
Du kan välja att manuellt ladda ned dina listor med leads eller koppla ihop dem direkt till ditt CRM-system för att för att bygga upp din kundbas och kunna följa upp på dina inkommande leads. Funktionen finns nu tillgänglig för annonsörer runt om i världen.
I ett pressmeddelande säger Liv Sandberg, Managing Director, Global Business Solution:
“Vi är så glada att presentera leadsgenerering för företag globalt. Med leadsgenerering kan vi stödja olika branscher, såsom utbildning, tjänster, automotive, finans och detaljhandel, i deras strävan att nå och interagera med sina kunder på ett smidigt sätt”
Vill du veta mer om hur du använder TikTok inom din verksamhet? Läs då vår tidigare artikel “Allt du behöver veta om TikToks framfart – och varför du bör se över din mediemix”.
Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev.