Twitter testar annonsering i Fleets

Fleets som är Twitters kopia av Instagram Stories och Snapchat lanserades i november 2020. Nu meddelar Twitter att det är dags att öka affärsmöjligheterna genom att betatesta annonsering i formatet. I denna artikel kommer du få veta mer om hur annonsformatet kommer att fungera.

Twitter lanserade Fleets i november 2020, en kopia av Instagram och Snapchat Story med innehåll som försvinner efter 24 timmar. Nu meddelar Twitter att de vill testa annonsering i formatet för att öppna upp för fler affärsmöjligheter på plattformen. Det blir det första vertikala annonsformatet och kommer inledningsvis att betatestas av en utvald grupp Android- och iOS-användare i USA.

Antal personer som annonsörer kommer att kunna nå via annonsering i Fleets är ännu inte klart. Twitter har heller inte ännu delat med sig av hur många användare som använder sig av Fleets eller delat med sig av såväl beteende, klickfrekvens eller engagemang.

Annonsörer kommer att kunna mäta de vanligaste KPI:erna som bland annat antal klick, visningar, profilbesök eller webbplatsbesök. Formatet kommer att vara standard och stödja bilder och filmer i formatet 9:16 och den maximala annonslängden är 30 sekunder. Du har också möjlighet att välja en swipe-bar “Call-to-action” efter din kampanjmålsättning. 

Läs mer om Twitters uttalande här.

Hoppas att du uppskattade denna artikel. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev nedan för att hålla dig uppdaterad om de senaste nyheterna och trenderna inom digital marknadsföring!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm