SocialView besöker Facebooks HQ i Dublin!

Länge har vi predikat för att Facebook inte är den “fluga” som så länge varit ett hett diskussionsämne i den traditionella mediavärlden. Med 2 miljarder användare och ett två dagars besök på huvudkontoret i Dublin är det tydligare än någonsin att Facebook är mer än “bara” några appar i din mobil. Vår partner Johnny tar oss igenom huvudkontoret, här i deras Showroom för olika Business Success Stories på Facebook & Instagram.

Så vad gjorde SocialView i regniga Dublin? Låt oss sammanfatta våra två dagar hos The Big Brother inom sociala medier.

Dag 1

Vi mötte upp vår partner Johnny och fick en privat rundvandring på HQ i Dublin. Tillsammans med andra huvudkontor i närheten såsom Google, Amazon, Linkedin, Microsoft & Twitter är denna del av Dublin navet för många tech-nördar. Facebook har en imponerande infrastruktur med 10 datacenter som hanterar datan från 2 miljarder människor. Ett av dessa enorma datacenters hittar du faktiskt i Sverige, närmare bestämt i Luleå!

Dag 2

Dags för FB Blueprint Live! Facebooks egna live-utbildningar för annonsörer och byråer med fokus på utveckling och att bygga bättre strategier för annonsering på Facebook och Instagram. Tillsammans med byråer och annonsörer från hela Europa fick vi sätta våra kunskaper på sin spets under en fullspäckad utbildningsdag.

Vår besök hos Facebook ledde till att vi nu tar SocialView till ytterligare en ny nivå, med nya tillvägagångssätt, strukturer och processer för att alltid vara i yttersta spetsen för annonsering och tekniska lösningar på sociala medier.

Tack för besöket Facebook!

Enligt Facebook själva har de bara gjort några få procent av deras totala plan. Med deras nya statement “Bring the world closer together” har de nu ett ännu större ansvar att skapa en plattform för 2 miljarder människor inklusive alla annonsörer. Grupper och sammanföring av människor på plattformen tar en ny nivå, och Facebook tar fler och fler steg mot WeChat och Tripadvisor liknande uppdateringar.

“For the last decade or so we’ve been focusing on making the world more open and connected. But I used to think that if we just give people a voice and help some people connect that that would make the world a whole lot better by itself. Look around and our society is still so divided. We have a responsibility to do more, not just to connect the world but to bring the world closer together.”– Marc Zuckerberg 22 juni, 2017

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm