Instagram tycks utöka möjligheterna för annonsörer genom att addera Reels som en annonsplacering enligt The Verge, vilket för många anses väntat efter att shopping blev möjligt via funktionen. Anledningen till att Instagram dragit ut på detta, kan ha att göra med att de ville vara nöjda med funktionen Reels innan samt låta deras användare få möjligheten att testa funktionen ordentligt.
Detta sa Adam Mosseri, Head of instagram, om Reels i Januari i podcasten “Decoder” av The Verge:
”Jag är ännu inte nöjd med funktionen. Vi växer både när det gäller hur mycket människor delar och hur mycket människor konsumerar, men vi har en lång väg att gå, och vi måste vara ärliga med att TikTok ligger framför”
Nu ser TikTok-kopian ut att ha tagit fart. Annonsering i funktionen innebär nya affärsmöjligheter för ditt företag på plattformen. I Reels-formatet kan du som annonsör verkligen jobba med din kreativitet och ta den till nya höjder. Den stora skillnaden med att placera dina annonser i Instagram Reels jämfört med de andra placeringarna kommer vara att användare kommer att kunna interagera med dem genom att kommentera, gilla, spara, dela eller välja att helt hoppa över dem.
Annonserna kommer att kunna vara upp till 30 sekunder långa och kommer att likna Instagram Stories till utseendet, genom att vara både vertikala (9:16) och visas i fullskärm.
Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev!