Epicenter Stockholm har sedan start 2015 upplevt en snabb tillväxt med medlemmar som Safello, Microsoft, Volvo Cars och Izettle och samarbeten med partners såsom Google for Startups, Microsoft och SEB. Community-fenomenet växer sig starkare i Europa. I Stockholm har Epicenter utvecklat ekosystemet ytterligare med erbjudandet Epicenter Living och Epicenter Campus som komplement till kärnverksamheten workspace, community och event. För Epicenter kommer SocialView som international byråpartner ansvara för att anpassa kundresan i sociala medier utifrån bolagets skiljande varumärkeskännedom och erbjudande i respektive land.
Allt vi gör på Epicenter handlar om att skapa förutsättningar för våra medlemmar att växla upp sin affär – då spelar våra kanaler en viktig roll. SocialView är verkligen en driven byrå med spetskompetens av marknadsföring i sociala medier. Vi blev imponerade av deras kunskap hur vi kan förbättra vår varumärkeskännedom, vara mer relevanta i kommunikationen och jobba med hela kundresan. För oss finns många synergier i att välja en byrå som hjälper oss internationellt och Social View visar ett högt engagemang för att vi ska nå våra mål, säger Cecilia Österholm, Head of Communication, Epicenter.
SocialViews uppdrag innefattar aktivering av Epicenters affärsområden och community i sociala medier. Arbetet är fördelat på internationellt varumärkesbyggande och leadsbearbetning samt att bibehålla lojalitet hos befintliga medlemmar på lokal nivå. Samarbetet innebär produktion av annonser anpassade efter Epicenters kundresa, distribution mot rätt målgrupper samt löpande rapport- och analysarbete över samtliga marknader för säkerställandet av en fortsatt tillväxt.
Att få jobba med det drivna och kunniga teamet på Epicenter är verkligen en ynnest! B2B har som välbekant haft sina utmaningar gällande att ligga i framkant inom sociala medier, vilket gör det extra spännande att ta sig an de potentiella marknadsandelar som finns tillgängliga för Epicenter. Anpassningen av kundresan till säljcykeln är vanligtvis en betydligt längre process inom B2B än i B2C, vilket kräver en gedigen strategi kring vilken roll sociala medier ska spela för Epicenters unika affärsområden. Vissa områden fokuserar på kortsiktig konvertering medans andra på långsiktig uppbyggnad av varumärkeskännedom och generering av relevanta leads till säljarna hos Epicenter. Alla dessa verktyg finns! Det handlar bara om HUR man väljer att använda dem, säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!