Kemetyls tändvätska eller användning av den populära T-serien för diverse hemmasysslor är onekligen en klassiker i svenska hem. Sommaren och grillsäsongen står runt hörnet och Kemetyl lanserar för första gången på marknaden en 100% förnyelsebar tändvätska under namnet T-gul. Till detta hör att för första gången distribuera innehåll för Kemetyl som är specifikt framtaget för sociala medier där kommunikation om produktens användningsområde, förnyelsebara egenskaper och höga prestanda ska framhävas i konceptet.
SocialViews uppdrag innefattar en heltäckande lösning för produktlanseringen som strategiskt innefattar att fastställa en komplett distributionsplan och operativt ansvara för koordineringen samt implementationen av kampanjen i sociala medier baserat på produktion, annonsering, löpande optimering och analysarbete. Till strategin hör även att kreativt framhäva det etablerade T-varumärket tillsammans med det mindre bekanta namnet Kemetyl, för att på sikt öka kännedomen och värdet i hela varumärket.
Att få paketera och distribuera ett sådant väletablerat och historiskt varumärke som Kemetyl är så spännande. I slutändan handlar det om att göra något ”vardagligt” som tändvätska till en attraktivt och engagerande produkt där kommunikationen vi formar faktiskt påverkar köpbeteendet när konsument väl står framför hyllan och ska göra ett val. Vi har en gedigen erfarenhet inom just retail-varumärken som inte äger sin slutförsäljning, vilket ställer höga krav på oss som affärsdrivande partner att påverka och möta tillbaka försäljningen via sociala medier. Vad vi tycker är extra kul med teamet på Kemetyl är att de verkligen är experter på sin produkt, vilket i kombination med vår expertis gällande vår produkt inte kan bli annat än en kvalitativ kundresa! Säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!