Den 12 oktober, bekräftade Facebook att de nu möjliggjort för att använda formatet Reels som annonsplacering via Instagrams Marketing API, vilket inte heller kommer kräva någon form av uppgradering.
Tack vare den nya uppdateringen har utvecklare nu möjlighet att låta sina kunder skapa och förhandsgranska så kallade “Reels Ads” via Instagrams Marketing API.
Funktioner
Kort sammanfattat möjliggör uppdateringen för tre huvudsakliga funktioner:
- Vid skapandet av annonser: Utvecklare kommer att ha möjlighet att använda ”INSTAGRAM_REELS” som en av målpositionerna när de skapar annonser.
- Annonsinsikter: När du kategoriserar insikter utefter placeringsnivå kommer det vara möjligt att se hur annonserna presterar specifikt för Instagram Reels som placering.
- Förhandsgranskning: Utvecklare kommer att kunna förhandsgranska innehållet i formatet Instagram Reels.
Facebook for Developers har tagit fram en guide som steg för steg ska hjälpa utvecklare att komma igång med Facebooks Marketing API och alla tekniska detaljer relaterade till den här uppdateringen. Du hittar den här.
Hoppas att du uppskattade denna artikel. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev här nedan för att ta del av fler insikter likt dessa!