LinkedIn släpper nya funktioner för organiska inlägg & digitala event

LinkedIn har tagit fram nya funktioner för att hjälpa dig som marknadsförare att få en större räckvidd av dina organiska inlägg som presterar bra samt kunna nå ut till en bredare målgrupp med dina digitala evenemang. I denna artikel kikar vi på hur de nya funktionerna fungerar och hur de kan öka engagemanget av dina organiska inlägg och digitala evenemang.

Senaste året har LinkedIns livestreams ökat med mer än 400% jämfört med året innan och de arbetar på att göra det enklare för sina medlemmar att göra anpassade livestreams via Zoom som de använder till vardags och även Microsoft Teams skall bli möjligt under de kommande månaderna. I samband med detta har LinkedIn meddelat att de har utvecklat sina funktioner och oavsett om du är rutinerad eller nybörjare ska du kunna använda dig av dem.

Funktionerna har tagits fram i syfte att förenkla din marknadsföring och hjälpa dig som marknadsförare att enkelt få räckvidd, nå ut till din målgrupp och stärka ditt varumärke samt affär. Med evenemangsannonser får du en tydlig inblick i huruvida LinkedIns medlemmar har sett eller klickat sig vidare för att sedan registrera sig till ditt evenemang via annonsen som du kan se i event-analysverktyget. Du som marknadsförare kan således få fram data som effektiviserar ditt planeringsarbete inför framtida evenemang. 

Boosta dina organiska inlägg

För att öka räckvidden och nå till en bredare publik, utan att behöva gå in i ett marknadsföringsverktyg, kan du “boosta” dina organiska inlägg som du publicerat på din LinkedIn-sida och som har presterat bra genom ett högt engagemang.

Event-annonser: Få fler deltagare till dina digitala event

Tack vare den omställning som pandemin har bidragit med har virtuella evenemang blivit en del av vår vardag i många branscher och ett sätta skapa en gemenskap bland människor. Vi kommer troligtvis att fortsätta med digitala event även efter pandemin och för alla dem som sitter med planering samt uppsättning av digitala event har Linkedin släppt ett nytt annonsformat – evenemangsannonser, vilket gör det möjligt att mäta såväl räckvidd som engagemang och hålla kolla på statistik samt data via det nya verktyget “Event Analytics”. 

Det nya annonsformatet hjälper dig att lyfta dina evenemang med datum, tid och hur man deltar för en ny målgrupp och du får också se om en gemensam vän är intresserad av evenemanget. LinkedIn har också tagit fram en mobilanpassad analyssida för att du enkelt skall kunna hålla koll på såväl organiska som boostade inlägg i din mobil när du är på språng. 

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm