TikTok testar ett nytt rekryteringsverktyg

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Det rörliga formatet växer och TikTok verkar beta-testar ett nytt rekryteringsverktyg för några utvalda företag, vilket kommer bli en tjänst som riktar sig främst till generation Z. I denna artikel får du läsa mer om hur den nya tjänsten kommer att fungera.

Enligt uppgifter från Axios testar TikTok ett nytt rekryteringsverktyg för att hjälpa arbetssökande – främst generation Z, att med hjälp av ett CV i ett kortare videoformat få användare att enkelt kunna söka jobb och komma i kontakt med potentiella arbetsgivare.

Redan i mars noterade Washington Post att generation Z använde TikTok för att diskutera jobb och karriär, kort därefter skrev Jena McGregor i Washington Post “. 

“TikTok, widely known for 15-second videos of cranberry juice-drinking skateboarders, group dance challenges and recipes for tomato and feta pasta or carrot bacon, is fast emerging as a force in the job search ecosystem at a time when unemployment remains high, a new generation looks for their first jobs and pandemic isolation leads to hours of mindless scrolling

Det kommer att fungera som en rekryteringskanal för företag och inte integrerad med TikTok-appen i sig, utan alla jobbannonser kommer att vara en separat hemsida. TikTok kommer i början att fråga deras användare om de vill lägga till en CV-video i deras profil för att exponera den nya tjänsten. Än så länge är rekryteringsverktyget under betatestning av några utvalda företag för att därefter utvärdera det och se om det skall öppnas upp för fler varumärken.  

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev! 

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm