Facebook lanserar dynamiska annonser för streamingtjänster

I syfte att lyfta streaming-plattformars innehållsbibliotek till en relevant målgrupp lanserar Facebook en ny annonslösning - dynamiska annonser. Dynamisk annonsering finns nu tillgängligt för alla streamingtjänster runt om i världen. Läs mer om hur den nya annonslösningen kan ta streamingtjänsterna till en ny nivå i denna artikel.

Facebook har lanserat dynamiska annonser som en annonslösning för streaming-plattformar i syfte att kunna lyfta fram deras innehållsbibliotek genom att visa relevanta titlar för rätt målgrupp. Tidigare har annonsörer behövt annonsera varje titel på en serie eller film för sig, medans dynamiska annonser nu möjliggör för att automatisera hela processen och tillåter dig att skapa en always-on-kampanj där du kan byta ut titlar löpande som du anpassar för den målgrupp som du vill nå. 

Annonserna kommer på ett effektivt sätt kunna visa upp titlar som baseras på målgruppens intresse. Via dynamiska annonser kan annonsörer använda maskininlärning för att skala annonserna för det breda utbudet och streamingtjänsten får en möjlighet att automatiskt visa relevanta och personaliserade titlar. För att därefter uppmana användaren att klicka sig vidare på en call-to-action som kan vara att t.ex påbörja en provperiod hos streamingtjänsten. Beroende på vilken fas man är i köpresan har dynamiska annonser två alternativ:

Varumärkeskännedom
För dem som ännu inte känner till ditt varumärke och som ännu inte har gjort ett köp från ditt företag eller har intresserat sig för de produkter eller tjänster som du erbjuder.

Konvertering
Återannonsering mot dem som uttryckt ett intresse för specifika produkter/tjänster på din webbplats eller i app och du vill uppmuntra dem att slutföra åtgärden. 

Enligt en studie av Kantar testar människor ofta nya streamingtjänster för att de vill se annat innehåll, inte på grund av de har en specifik titel i åtanke. 

“64% som provar en ny streamingtjänst säger att de vet att det finns många titlar som de vill se

Med den nya annonslösningen är målsättningen att steaming-plattformar skall öka antal registreringar av nya användare genom att visa relevant innehåll för rätt målgrupp. 

Dynamiska annonser på Facebook finns tillgängligt för alla streaming-plattformar världen över.

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm