Succén för O’Learys Kalmar blev uppmärksammat både av uppdragsgivare så väl som av andra aktörer och lokaltidningar. Detta gjorde att O’Learys Kalmar utökade uppdraget och valde SocialView som O’Learys långsiktiga social media partner i Kalmar. Samarbetet inleddes med en omfattande kommunikationsstrategi där grundpelarna mat & dryck, gemenskap, aktiviteter och sport blev centrala för att bredda varumärkets associationer och målgrupper. Därefter har vi successivt byggt upp den övergripande kundupplevelsen för den lokala restaurangen i sociala medier och samarbetet har växt sig starkare och starkare för varje dag.
Och resan slutande inte där!
SocialView’s gedigna arbete för O’Learys Kalmar ledde så småningom till utökade uppdrag inom kedjan. Samarbetet utökades i form av att även O’Learys Ystad och O’Learys Lund tog sig an SocialView som partner. Uppdraget innefattade nu ett stort fokus på lokal annonsering som bland annat ledde till rekordhögt antal besökare under restaurangernas nyöppningar.
För oss betyder partner att vi tror på relationer och att sätta våra kunder som högsta prioritet. Precis som en god vänskapsrelation ser vi våra framgångar som gemensamma. Att se långsiktigt och leverera ett helhjärtat arbete från start till mål tillsammans med märkbara resultat är A och O för oss. Resan med O’Learys Kalmar, Ystad och Lund har på vägen etablerat en stark relation med O’Learys Trademark som nu väljer att inleda ett rikstäckande samarbete med oss.
Vi ser en stor fördel i att ha SocialView som expertpartner för vår marknadsföring i sociala medier. Vi tar stora steg framåt för att synas mer i sociala kanaler, men även för att kunna mäta våra investeringar på ett fördelaktigt sätt genom hjälpen vi får, säger Johan Knutsson, Digital Manager på O’Learys Trademark.
Vårt samarbete med kedjan innefattar den totala kommunikationsstrategin för O’Learys Trademark i sociala medier samt löpande expertis och projektledning inom produktion, distribution, annonsering och optimering för O’Learys Trademarks egna och officiella kanaler, men även för flertalet franchisetagare runt om i Sverige. Satsningen har sedan tidigare inletts med en omfattande teknisk uppsättning och implementation i sociala medier för O’Learys 92 franchisetagare runt om i Sverige.
Vi har ett unikt och genuint koncept att ta vara på. Sociala medier är en del i vår säkerställning att vi når ut i relevant media. Vår sportassociation ska märkas tydligare och ta oss närmare sporten – vilket våra kanaler i sociala medier ska spegla och belysa till våra gäster, säger Jacob Anderson, Marknadschef på O’Learys Trademark.
Med en extremt hög varumärkeskännedom är det för oss en självklarhet att O’Learys ska ligga i framkant när det kommer till social selling. O’Learys är ett otroligt spännande varumärke och vi är riktigt stolta över att få påverka digitaliseringen av ett sådant traditionsenligt och väletablerat brand. Vi kan inte säga annat än att vi ser fram emot vår resa tillsammans med O’Learys Trademark och att få ta deras marknadsföring till nästa nivå!
Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!