Marknadsföringsstrategi
Målsättningar & KPI’er, strategi för digital kundresa, målgrupper, kommunikation, budgetallokering, mediemix, distributionstaktik.
Digitalt koncept
Data-driven varumärkesstrategi, digital konceptutveckling, kreativa riktlinjer för kanaler & placeringar, modellering av hypoteser, utvärdering av annonsprestation.
Analys & insikt
Ramverk för rapportering & KPI’er, marknadsmix & attribution, resultat av köp/leads, målgrupper & livstidsvärde, varumärke & affärsinsikter, forecasting.
Projektledning
Kampanjplanering, koordinering, resursfördelning, uppföljning & rapportering, kvalitetssäkring, budgetering, optimering av marknadsföringsstrategi.
Annonsköp
Kostnadseffektiv kampanjhantering, medieplanering, placering av medieköp, budgetallokering, optimering, A/B-tester.
Teknik & automatisering
Uppsättning & struktur av annonskonton, regelstyrda automatiseringar, store visit-annonsering, dynamiska produktkataloger, dynamisk mediaallokering, API-integrationer.
Innehåll
Produktionsplanering, annonsproduktion (foto, video, copy, AR, 3D, 2D), design, redigering, visuella effekter, optimering av innehåll, A/B-tester, formatanpassning.
Data & visualisering
Implementation av pixlar & systemintegrationer, visualisering av data i skräddarsydda dashboards, marknadsaktiviteter enade i en vy, effektiv filtrering.
Expertstöd & rådgivning
Skräddarsydda utbildningar, workshops & coaching, rådgivning för beslutsfattare, teknisk eller kreativ audit, teknisk felsökning & support, kvalificering & matchning av byråer eller leverantörer.