{"id":9995,"date":"2021-04-21T15:23:18","date_gmt":"2021-04-21T13:23:18","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=9995"},"modified":"2021-04-21T15:53:47","modified_gmt":"2021-04-21T13:53:47","slug":"digiview-summerar-digital-2021-the-global-overview-report","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/insikt\/digiview-summerar-digital-2021-the-global-overview-report\/","title":{"rendered":"DigiView summerar: Digital 2021, the global overview report"},"content":{"rendered":"\n

\u00c5r 2020 var ett sp\u00e4nnande \u00e5r om man utg\u00e5r fr\u00e5n den digitala aspekten. Anv\u00e4ndandet av sociala medier \u00f6kade med 13% vilket innebar n\u00e4stan en halv miljard nya anv\u00e4ndare av de sociala plattformarna. Idag \u00e4r det 4,2 miljarder som anv\u00e4nder sociala medier vilket \u00e4r \u00f6ver 53 % av v\u00e4rldens befolkning och varje anv\u00e4ndare spenderar i snitt 2,5h per dag i de sociala kanalerna. Idag \u00e4r n\u00e4rmare 66% av befolkningen mobilanv\u00e4ndare, och vi spenderar mer tid i v\u00e5ra smartphones \u00e4n vad vi kollar p\u00e5 TV. V\u00e5ra smartphones har blivit dagens \u201cfirst screen\u201d.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

L\u00e5t oss kika p\u00e5 ett par sp\u00e4nnande siffror om v\u00e5ra sociala medier fr\u00e5n We are social & Hootsuite’s globala rapport ”Digital 2021”<\/a>.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n
\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Facebook<\/strong><\/h2>\n\n\n\n