{"id":9829,"date":"2021-03-22T08:00:32","date_gmt":"2021-03-22T07:00:32","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=9829"},"modified":"2021-03-21T19:55:04","modified_gmt":"2021-03-21T18:55:04","slug":"digiview-summerar-think-forward-2021-the-social-reset","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/insikt\/digiview-summerar-think-forward-2021-the-social-reset\/","title":{"rendered":"DigiView summerar: Think forward 2021 \u2013 The social reset"},"content":{"rendered":"\n
I b\u00f6rjan av 2020 s\u00e5 v\u00e4ndes v\u00e5r v\u00e4rld upp och ned n\u00e4r pandemin slog till. Vi har st\u00e5tt inf\u00f6r en medveten klimatkris och en global pandemi och f\u00f6r\u00e4ndringar, som gjort att samh\u00e4llet har st\u00e4llts inf\u00f6r en pr\u00f6vning. Vi har f\u00e5tt st\u00e4lla in, st\u00e4lla om och saktat ned v\u00e5rt tempo. M\u00e5nga st\u00e4der v\u00e4rlden \u00f6ver har levt i lockdowns och statusen har varit oviss i v\u00e4rlden.<\/p>\n\n\n\n
Sociala medier har spelat en stor roll under tidens g\u00e5ng och gjort att vi kunnat leva p\u00e5, fast digitalt. N\u00e4r pandemin hade sin f\u00f6rsta v\u00e5g i b\u00f6rjan av mars 2020, arbetade \u00f6ver 3,9 miljarder m\u00e4nniskor hemifr\u00e5n och digitala verktyg och kommunikation blev v\u00e5r vardag. Digitaliseringen gjorde att vi utvecklade v\u00e5rt s\u00e4tt att anv\u00e4nda de digitala verktygen genom exempelvis live-shopping.\u00a0<\/p>\n\n\n\n
F\u00f6r sj\u00e4tte \u00e5ret, delar We Are Social<\/a> med sig av sin \u00e5rliga trendrapport <\/a>som syftar till att lyfta det komplexa och st\u00e4ndigt skiftande konsumentbeteendet online och utforskar vilken roll varum\u00e4rken kan spela f\u00f6r att reflektera och forma det. Rapporten 2021 sammanst\u00e4lls av deras team av experter fr\u00e5n vart och ett av deras 15 internationella kontor v\u00e4rlden \u00f6ver. <\/p>\n\n\n\n L\u00e5t oss djupdyka i de mest intressanta insikterna, kapitel f\u00f6r kapitel. <\/p>\n\n\n\n