{"id":8951,"date":"2018-10-31T11:40:32","date_gmt":"2018-10-31T10:40:32","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=8951"},"modified":"2021-03-01T11:46:05","modified_gmt":"2021-03-01T10:46:05","slug":"aimo-stockholms-nya-bildelningstjanst-valjer-socialview-som-byra","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/nyheter\/aimo-stockholms-nya-bildelningstjanst-valjer-socialview-som-byra\/","title":{"rendered":"Aimo \u2013 Stockholms nya bildelningstj\u00e4nst, v\u00e4ljer Socialview som byr\u00e5!"},"content":{"rendered":"\n

Men vad \u00e4r egentligen nyckeln till framg\u00e5ng vid lansering av en bildelningstj\u00e4nst n\u00e4r f\u00f6reg\u00e5ngarna lagt ner en efter en? Hur positionerar man ett helt nytt varum\u00e4rke i sociala medier d\u00e4r inte bara nedladdningar av appen \u00e4r b\u00e4rande, utan \u00e4ven l\u00e5ngsiktigt anv\u00e4ndande?<\/p>\n\n\n\n

Ut\u00f6ver den effektiva prismodellen och det faktum att aimo-bilarna \u00e4r helt eldrivna, \u00e4r svaret relevans. Bildelning \u00e4r fortfarande ett relativt nytt fenomen i Stockholm, d\u00e4rf\u00f6r kr\u00e4vs det en vattent\u00e4t kommunikationsstrategi som inte bara \u00f6kar k\u00e4nnedomen om varum\u00e4rket utan \u00e4ven om fenomenet bildelning f\u00f6r att trigga till engagemang och st\u00e4rka lojaliteten l\u00e5ngsiktigt hos m\u00e5lgruppen.<\/p>\n\n\n\n

Vi har djupdykt i m\u00e5lgruppsanalyser f\u00f6r b\u00e5de innerstad och f\u00f6rort, konkurrenternas s\u00e5v\u00e4l framg\u00e5ngar som misslyckanden samt prospektering av konkurrenternas mest och minst frekventa anv\u00e4ndare och utifr\u00e5n detta arbetat fram en lanseringsplan f\u00f6r sociala medier d\u00e4r strategi, inneh\u00e5ll och distribution \u00e4r synkroniserat in i minsta detalj f\u00f6r varje enskild m\u00e5lgrupp. Med m\u00e5ls\u00e4ttningen att etablera varum\u00e4rket, f\u00e5nga intresset f\u00f6r tj\u00e4nsten och maximera anv\u00e4ndningen av aimo i Stockholm stad kommer m\u00e5lgruppen utefter behov och livsstil m\u00f6ta aimo p\u00e5 helt unika s\u00e4tt f\u00f6r h\u00f6gsta m\u00f6jliga relevans. Tillsammans med varum\u00e4rkeskonceptet \u201cGets you there\u201d och sajt framarbetad av v\u00e5ra grymma samarbetspartners\u00a0RUTH<\/a>\u00a0och\u00a0Sunny at Sea<\/a>, ska ingen Stockholmsbo missa aimo i sina sociala fl\u00f6den.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Aimo \u00e4r ett helt nytt koncept som vi tyckte beh\u00f6vde en nyt\u00e4nkande, innovativ byr\u00e5 och d\u00e5 var SocialView det perfekta valet! V\u00e5r satsning kommer att fokusera p\u00e5 det digitala och med v\u00e5rt samarbete har vi utformat ett minst sagt sp\u00e4nnande kampanjkoncept. Vi \u00e4r sp\u00e4nda p\u00e5 att se hur stockholmarna tar emot sin nya bildelningstj\u00e4nst<\/em><\/strong>\u00a0\u2013\u00a0Josephine Adorelle, General Manager aimo<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Aimo \u00e4r ett otroligt sp\u00e4nnande varum\u00e4rke och vi \u00e4r extremt stolta \u00f6ver att agera social media partner f\u00f6r uppdraget. Ett helt nytt varum\u00e4rke beh\u00f6ver en v\u00e4larbetad och stark branding, eye catching content och inte minst r\u00e4tt budskap vid r\u00e4tt tidpunkt f\u00f6r att ta en position l\u00e5ngsiktigt. D\u00e5 samarbetet med aimo innefattar b\u00e5de strategiskt och operativt arbete i form av projektledning, produktion, distribution och optimering tills\u00e4tts v\u00e5r expertis i sin fulla form f\u00f6r maximalt resultat vilket vi onekligen ser fram emot att leverera p\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

\u00c4ntligen n\u00e5gon som f\u00f6rst\u00e5r vad som kr\u00e4vs f\u00f6r en lyckad satsning i sociala medier! Att f\u00e5 arbeta med Josephine och g\u00e4nget p\u00e5 aimo som har modet och det digitala mindsetet \u201csocial is the way to go\u201d och samtidigt f\u00f6rst\u00e5r att det beh\u00f6vs r\u00e4tt strategi, inneh\u00e5ll och distribution i sin kompletta form f\u00f6r att lyckas \u00e4r oerh\u00f6rt roligt och vi ser verkligen fram emot att se kampanjen rulla ut i dagarna<\/em><\/strong>\u00a0\u2013\u00a0Pauline Wallander, Project Director SocialView<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n
\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Arbetsgrupp<\/strong>
KAM \/ Projektledare \u2013\u00a0Pauline Wallander\u00a0<\/a>
Projektledare \u2013\u00a0
Sofia Vinsa\u00a0<\/a>
Creative Director \u2013\u00a0
Felicia Holte<\/a>
Creative \/ Producer \u2013\u00a0
Totte Annerbrink<\/a><\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Gl\u00f6m inte att prenumerera p\u00e5 v\u00e5rt nyhetsbrev f\u00f6r att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsf\u00f6ring och fler nyheter om DigiView!<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Idag rullar 300 aimo ut p\u00e5 Stockholms gator, stans f\u00f6rsta eldrivna bildelningstj\u00e4nst.
\nLagom till att st\u00f6rsta konkurrenten DriveNow l\u00e4gger ner och nya mobilitetstj\u00e4nster som Voi tar allt starkare positioner p\u00e5 marknaden initieras aimo\u2019s storsatsning i sociala medier. En lanseringskampanj med starkt konverterings- och lojalitetsfokus som har arbetats fram av team SocialView tillsammans med g\u00e4nget p\u00e5 aimo redan sedan sommaren.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":8947,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[37],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8951"}],"collection":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=8951"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8951\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8947"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=8951"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=8951"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=8951"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}