{"id":8916,"date":"2019-06-28T10:50:55","date_gmt":"2019-06-28T08:50:55","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=8916"},"modified":"2021-03-01T10:57:43","modified_gmt":"2021-03-01T09:57:43","slug":"kjell-company-inleder-samarbete-med-socialview","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/nyheter\/kjell-company-inleder-samarbete-med-socialview\/","title":{"rendered":"Kjell & Company inleder samarbete med SocialView!"},"content":{"rendered":"\n
Kjell & Company har sedan f\u00f6rsta dagen som leverant\u00f6r av tillbeh\u00f6r till hemelektronik drivits av service och kvalitet i v\u00e4rldsklass samt genom medarbetarnas brinnande passion f\u00f6r teknik alltid satt kundupplevelsen i fokus. Kjell & Companys skarpa och fl\u00e4ckfria kundservice har resulterat i att kommunikationen g\u00e4llande varum\u00e4rket till stor del har f\u00f6rvaltas internt.
Nu har bolaget hittat f\u00f6rtroendet f\u00f6r en partner som brinner f\u00f6r deras aff\u00e4r lika mycket och som kan f\u00f6rl\u00e4nga den unika kundupplevelsen fr\u00e5n fysisk butik in i sociala medier, n\u00e4mligen SocialView.<\/p>\n\n\n\n
SocialView\u2019s uppdrag \u00e4r helt\u00e4ckande innefattande strategi, kreat\u00f6rsarbete och produktion samt annonsering och optimering p\u00e5 nationell niv\u00e5 i s\u00e5v\u00e4l Sverige som Norge. Med 105 fysiska butiker i Sverige och ytterligare 16 i Norge, inneb\u00e4r insatsen att implementera unika kundresor med fokus p\u00e5 att engagera Kjell & Companys ca 2 miljoner medlemmar i Sverige, \u00f6ka varum\u00e4rkesk\u00e4nnedomen och ta ytterligare marknadsandelar i Norge. Lanseringen av den nya n\u00e4tbutiken inneb\u00e4r att satsningen delvis har fokus p\u00e5 att driva f\u00f6rs\u00e4ljning online, men \u00e4ven att inkludera n\u00e4tbutiken som en naturlig del i hela kundresan d\u00e5 hela 50% av alla butiksk\u00f6pare anv\u00e4nder sig av kjell.com i sin kundresa.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r v\u00e4ldigt sp\u00e4nnande att jobba med det enormt kunniga teamet p\u00e5 SocialView. De f\u00f6rst\u00e5r sig p\u00e5 oss, v\u00e5ra viktiga v\u00e4rden och vad vi vill med v\u00e5r kommunikation. Det viktigaste f\u00f6r oss i sociala medier \u00e4r att erbjuda samma kunskap och service som v\u00e5ra s\u00e4ljare g\u00f6r i butik, men ocks\u00e5 att sociala medier ska vara en aff\u00e4rsdrivande kanal,<\/em><\/strong> H\u00e5kan Hallbeck, Marketing Manager Kjell & Company<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\nE-handlare \u00e4r idag n\u00e5gra av de som besitter st\u00f6rst potential i att \u00e4ga hela kundresan, m\u00e4ta och i praktiken g\u00f6ra allt \u201cby the book\u201d genom att dra nytta av verktygen i sociala medier. Trots detta har e-handlare idag stora utmaningar med att \u00f6ka sin f\u00f6rs\u00e4ljning och samtidigt skapa l\u00e5ngsiktig l\u00f6nsamhet via sina investeringar i sociala medier. D\u00e4rav ser vi mycket fram emot att erbjuda v\u00e5r spetskompetens till ytterligare en stor e-handelsakt\u00f6r, men det vi \u00e4r extra stolta \u00f6ver \u00e4r att det just \u00e4r Kjell & Company som har legat oss varmt om hj\u00e4rtat sedan l\u00e4nge. Dessutom \u00e4r vi teknikn\u00f6rdar allihopa och brinner f\u00f6r kundupplevelsen, s\u00e5 det \u00e4r en riktigt bra match!<\/strong> <\/em>\u2013 Pauline Wallander, Relations Director SocialView<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n