{"id":8902,"date":"2019-10-16T10:35:28","date_gmt":"2019-10-16T08:35:28","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=8902"},"modified":"2021-03-01T10:40:51","modified_gmt":"2021-03-01T09:40:51","slug":"varldsledande-pa-probiotika-nu-valjer-biogaia-socialview-som-produktionspartner-for-sociala-medier","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/nyheter\/varldsledande-pa-probiotika-nu-valjer-biogaia-socialview-som-produktionspartner-for-sociala-medier\/","title":{"rendered":"V\u00e4rldsledande p\u00e5 probiotika \u2013 nu v\u00e4ljer BioGaia SocialView som produktionspartner f\u00f6r sociala medier"},"content":{"rendered":"\n
Med en aff\u00e4rsmodell inom B2B har BioGaias kommunikation tidigare fr\u00e4mst haft fokus p\u00e5 l\u00e4kare och annan v\u00e5rdpersonal v\u00e4rlden \u00f6ver. Kommunikation direkt mot konsument har huvudsakligen sk\u00f6tts av distributionspartnerna.<\/p>\n\n\n\n
Nu satsar BioGaia p\u00e5 att komplettera sin B2B-modell med mer konsumentmarknadsf\u00f6ring, dels f\u00f6r att st\u00e4rka varum\u00e4rket men ocks\u00e5 f\u00f6r att st\u00f6tta distribut\u00f6rerna i de drygt 100 l\u00e4nderna som produkterna s\u00e4ljs i. Magh\u00e4lsa, med probiotika i stort fokus, \u00e4r ett hett omr\u00e5de bland konsumenter i hela v\u00e4rlden och mycket av kommunikationen sker i sociala medier. H\u00e4r kommer samarbetet med SocialView in, byr\u00e5n ska ansvara f\u00f6r BioGaias f\u00f6rsta investering i inneh\u00e5ll anpassat enbart f\u00f6r sociala medier.<\/p>\n\n\n\n
SocialViews uppdrag innefattar att strategiskt arbeta fram inneh\u00e5ll f\u00f6r distribution mot konsument i sociala medier. Kraven p\u00e5 inneh\u00e5llet \u00e4r h\u00f6ga \u2013 det ska fungera globalt och vara i linje med livsmedelslagen f\u00f6r kosttillskott samtidigt som det ska vara i enlighet med BioGaias varum\u00e4rke, forskning och produkter. Som global akt\u00f6r ska inneh\u00e5llet b\u00e5de verka uppseendev\u00e4ckande och engagerande f\u00f6r konsumenter i olika l\u00e4nder, men framf\u00f6rallt agera kunskapsh\u00f6jande kring tarmflorans betydelse f\u00f6r h\u00e4lsan genom hela livet.<\/p>\n\n\n\n
\u201cFr\u00e4msta syftet med v\u00e5r kommunikation i sociala medier \u00e4r att st\u00e4rka varum\u00e4rket. Det ska d\u00e4rf\u00f6r bli v\u00e4ldigt sp\u00e4nnande att f\u00e5 jobba med en byr\u00e5 som \u00e4r proffs p\u00e5 just detta. Tillsammans med SocialView\u2019s kompetenta team hoppas vi kunna lyfta v\u00e5r kommunikation till en ny niv\u00e5!\u201d \u2013<\/strong> Eva Nelson, Corporate Communications Manager p\u00e5 BioGaia.<\/em><\/p><\/blockquote>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n