{"id":7551,"date":"2020-01-16T00:00:00","date_gmt":"2020-01-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=7551"},"modified":"2021-02-24T13:46:28","modified_gmt":"2021-02-24T12:46:28","slug":"senaste-nytt-om-video-traffic-insights-i-creator-studio","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/insikt\/senaste-nytt-om-video-traffic-insights-i-creator-studio\/","title":{"rendered":"Senaste nytt om Video Traffic Insights i Creator Studio"},"content":{"rendered":"\n

De fyra huvudk\u00e4llorna<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r en video publiceras p\u00e5 Facebook och eller p\u00e5 syskonplattformen Instagram, n\u00e5r den ut via fyra olika k\u00e4llor som \u00e4r; F\u00f6ljare, Delningar, Rekommendationer och Betald annonsering. Dessa k\u00e4llor \u00e4r en del av Bibeh\u00e5llande Insikter (Retention Insights), m\u00e4tetal och en flik som finns i Creator Studio. Dessa k\u00e4llor \u00e4r viktiga att f\u00f6rst\u00e5 f\u00f6r att \u00f6ka sannolikheten f\u00f6r att visa dina videor till fler personer p\u00e5 Facebooks alla olika plattformar. Med den nya funktionaliteten kan du enkelt se vilka k\u00e4llor som genererar visningstid.<\/p>\n\n\n\n

Notera! Liksom alla Facebooks Insikts-produkter och funktioner kommer Videostatistiks-Insikter (Traffic Source Insights) g\u00f6ras tillg\u00e4ngligt f\u00f6r samtliga anv\u00e4ndare under de kommande m\u00e5naderna. S\u00e5 om du inte har funktionaliteten \u00e4nnu, f\u00e5r du bara v\u00e4nta t\u00e5lmodigt.<\/p>\n\n\n\n

Forts\u00e4tt att l\u00e4sa detta inl\u00e4gg f\u00f6r en detaljerad beskrivning av de fyra huvudk\u00e4llorna.<\/p>\n\n\n\n

F\u00d6LJARE<\/strong>
En person som gillar eller f\u00f6ljer din sida kan se dina publicerade videor p\u00e5 flera och olika platser. Oavsett var personen ser ditt inneh\u00e5ll kommer all detaljerad statistik att inkluderas i den nya insiktspanelen.<\/p>\n\n\n\n

DELNINGAR<\/strong>
Som vi tidigare har f\u00f6rklarat kan personer komma att se dina videoklipp om en av deras v\u00e4nner eller sidor de gillar interagerar med ett av dina videoklipp. Det betyder att m\u00e4nniskor inte beh\u00f6ver gilla eller f\u00f6lja din sida f\u00f6r att se vad du publicerar. F\u00f6r att dra nytta av denna m\u00f6jlighet navigerar du till fliken Delningar (Shares) i Retention Insights. Att se och uppt\u00e4cka vad som fungerar f\u00f6r den h\u00e4r typen av trafik g\u00f6rs genom att analysera och hitta likheter i de videor som har presterat b\u00e4st. Observera ocks\u00e5 att filmer som \u00e4r delningsv\u00e4nliga ofta tenderar att ge upphov till diskussioner och eller omn\u00e4mnanden av andra v\u00e4nner och ett bredare utbud av olika reaktioner.<\/p>\n\n\n\n

REKOMMENDATIONER<\/strong>
En person kan komma att se din publicerade film om en av deras v\u00e4nner eller sidor personen f\u00f6ljer har delat och eller publicerat filmen du lagt upp. Facebook beskriver denna k\u00e4lla som \u201dmun-till-mun\u201d (word-of-mouth) marknadsf\u00f6ring, en ytterligare chans och ett s\u00e4tt att n\u00e5 nya m\u00e4nniskor och fans utanf\u00f6r din nuvarande publik.<\/p>\n\n\n\n

BETALD ANNONSERING<\/strong>
En person som varken har gillat eller f\u00f6ljer din sida kan fortfarande se din publicerade film. Det mest troliga scenariot f\u00f6r att detta \u00e4r om personen bl\u00e4ddrar i en av Facebooks uppt\u00e4cktsektioner (ex. Facebook Watch) och flikar, d\u00e4r de kan s\u00f6ka efter filmer eller titta p\u00e5 vad som rekommenderas. Rekommendationer \u00e4r en extra bonus f\u00f6r h\u00f6gkvalitativt och mycket engagerande inneh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Tips f\u00f6r optimering av videotrafiksk\u00e4llor<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Det finns ett par olika faktorer som kommer att p\u00e5verka din organiska distribution av dina filmer. Vi rekommenderar att du, medan du l\u00e4ser detta, navigerar och uppt\u00e4cker Retention Insights i Creator Studio<\/a>\u00a0s\u00e5 att du b\u00e4st l\u00e4r dig och f\u00f6rst\u00e5r vad vi pratar om.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

ST\u00c4RK DIN F\u00d6LJARBAS<\/h4>\n\n\n\n

En nyckelfaktor f\u00f6r att \u00f6ka antalet f\u00f6ljare p\u00e5 din sida \u00e4r att publicera regelbundet, detta s\u00e4kerst\u00e4ller att folk kommer tillbaka och interagerar med ditt varum\u00e4rke varje vecka och har just dig i \u00e5tanke. Facebook s\u00e4ger att de prioriterar distributionen av filmer som \u00e4r tre minuter eller l\u00e4ngre och filmer som inspirerar m\u00e4nniskor att forts\u00e4tta och titta klart p\u00e5 filmen. En annan faktor f\u00f6r b\u00e4ttre distribution \u00e4r att inspirera regelbundet och att s\u00e4kerst\u00e4lla \u00e5terkommande tittare. G\u00f6r detta genom att anv\u00e4nda Creator Studio f\u00f6r att analysera vad dina f\u00f6ljare faktiskt tittar p\u00e5, interagera med dem och fr\u00e5ga aktivt.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6verv\u00e4g ocks\u00e5 att anv\u00e4nda Audience Insights i Creator Studio f\u00f6r att ytterligare l\u00e4ra k\u00e4nna f\u00f6ljande och l\u00e4ra dig vilka andra filmer och eller sidor de f\u00f6redrar. Detta inkluderar ocks\u00e5; N\u00e4r dina senaste f\u00f6ljare tenderar att vara p\u00e5 plattformen.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

BLI UPPT\u00c4CKT GENOM ATT OPTIMERA F\u00d6R DELNINGAR<\/h4>\n\n\n\n

Som vi tidigare har f\u00f6rklarat kan personer komma att se dina videoklipp om en av deras v\u00e4nner eller sidor de gillar interagerar med ett av dina videoklipp. Det betyder att m\u00e4nniskor inte beh\u00f6ver gilla eller f\u00f6lja din sida f\u00f6r att se vad du publicerar. F\u00f6r att dra nytta av denna m\u00f6jlighet navigerar du till fliken Delningar (Shares) i Retention Insights. Att se och uppt\u00e4cka vad som fungerar f\u00f6r den h\u00e4r typen av trafik g\u00f6rs genom att analysera och hitta likheter i de videor som har presterat b\u00e4st.<\/p>\n\n\n\n

SObservera ocks\u00e5 att filmer som \u00e4r delningsv\u00e4nliga ofta tenderar att ge upphov till diskussioner och eller omn\u00e4mnanden av andra v\u00e4nner och ett bredare utbud av olika reaktioner.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

BLI REKOMMENDERAD GENOM ATT OPTIMERA F\u00d6R REKOMMENDATIONER<\/h4>\n\n\n\n

Om en person bl\u00e4ddrar bland en av Facebooks sj\u00e4lvst\u00e4ndiga sektioner, t.ex. Facebook Watch, Up Next och News Feed-rekommendationer kommer Facebook att rekommendera filmer baserade p\u00e5 intresse och om personen i fr\u00e5ga har h\u00f6g sannolikhet att tycka om filmen. F\u00f6r denna k\u00e4lla prioriterar Facebook nyligen och nyligen uppladdade videor. F\u00f6r News Feed-rekommendationer prioriteras filmer som vanligtvis \u00e4r kortare fr\u00e5n en till tre (1-3) minuter l\u00e5nga. F\u00f6r Facebook Watch and Up Next prioriteras kvarh\u00e5llande filmer som inspirerar m\u00e4nniskor att titta l\u00e4ngre.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

F\u00f6rhoppningsvis har du redan tillg\u00e5ng till den nya funktionaliteten i Creator Studio och kan b\u00f6rja utr\u00e4tta din plan fram\u00e5t. Om inte, f\u00e5r du bara v\u00e4nta t\u00e5lmodigt p\u00e5 att det fullt lanseras i Creative Studio. Om du fortfarande \u00e4r os\u00e4ker p\u00e5 hur du ska ta itu med saker och ting st\u00e5r vi p\u00e5 DigiView vi alltid till ditt f\u00f6rfogande!

Gl\u00f6m inte att prenumerera f\u00f6r att h\u00e5lla dig uppdaterad!<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Facebook h\u00e5ller f\u00f6r tillf\u00e4llet p\u00e5 att rulla ut nya Videostatistiks-Insikter (Traffic Source Insights) f\u00f6r anv\u00e4ndare av Creator Studio. L\u00e4s detta korta inl\u00e4gg f\u00f6r en b\u00e4ttre \u00f6verblick och ytterligare f\u00f6rst\u00e5else f\u00f6r hur mycket visningstid dina filmer faktiskt genererar! <\/p>\n","protected":false},"author":16,"featured_media":1551,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7551"}],"collection":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/users\/16"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=7551"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7551\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1551"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=7551"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=7551"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=7551"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}