{"id":7551,"date":"2020-01-16T00:00:00","date_gmt":"2020-01-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=7551"},"modified":"2021-02-24T13:46:28","modified_gmt":"2021-02-24T12:46:28","slug":"senaste-nytt-om-video-traffic-insights-i-creator-studio","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/insikt\/senaste-nytt-om-video-traffic-insights-i-creator-studio\/","title":{"rendered":"Senaste nytt om Video Traffic Insights i Creator Studio"},"content":{"rendered":"\n
N\u00e4r en video publiceras p\u00e5 Facebook och eller p\u00e5 syskonplattformen Instagram, n\u00e5r den ut via fyra olika k\u00e4llor som \u00e4r; F\u00f6ljare, Delningar, Rekommendationer och Betald annonsering. Dessa k\u00e4llor \u00e4r en del av Bibeh\u00e5llande Insikter (Retention Insights), m\u00e4tetal och en flik som finns i Creator Studio. Dessa k\u00e4llor \u00e4r viktiga att f\u00f6rst\u00e5 f\u00f6r att \u00f6ka sannolikheten f\u00f6r att visa dina videor till fler personer p\u00e5 Facebooks alla olika plattformar. Med den nya funktionaliteten kan du enkelt se vilka k\u00e4llor som genererar visningstid.<\/p>\n\n\n\n
Notera! Liksom alla Facebooks Insikts-produkter och funktioner kommer Videostatistiks-Insikter (Traffic Source Insights) g\u00f6ras tillg\u00e4ngligt f\u00f6r samtliga anv\u00e4ndare under de kommande m\u00e5naderna. S\u00e5 om du inte har funktionaliteten \u00e4nnu, f\u00e5r du bara v\u00e4nta t\u00e5lmodigt.<\/p>\n\n\n\n
Forts\u00e4tt att l\u00e4sa detta inl\u00e4gg f\u00f6r en detaljerad beskrivning av de fyra huvudk\u00e4llorna.<\/p>\n\n\n\n
F\u00d6LJARE<\/strong> DELNINGAR<\/strong> REKOMMENDATIONER<\/strong> BETALD ANNONSERING<\/strong>
En person som gillar eller f\u00f6ljer din sida kan se dina publicerade videor p\u00e5 flera och olika platser. Oavsett var personen ser ditt inneh\u00e5ll kommer all detaljerad statistik att inkluderas i den nya insiktspanelen.<\/p>\n\n\n\n
Som vi tidigare har f\u00f6rklarat kan personer komma att se dina videoklipp om en av deras v\u00e4nner eller sidor de gillar interagerar med ett av dina videoklipp. Det betyder att m\u00e4nniskor inte beh\u00f6ver gilla eller f\u00f6lja din sida f\u00f6r att se vad du publicerar. F\u00f6r att dra nytta av denna m\u00f6jlighet navigerar du till fliken Delningar (Shares) i Retention Insights. Att se och uppt\u00e4cka vad som fungerar f\u00f6r den h\u00e4r typen av trafik g\u00f6rs genom att analysera och hitta likheter i de videor som har presterat b\u00e4st. Observera ocks\u00e5 att filmer som \u00e4r delningsv\u00e4nliga ofta tenderar att ge upphov till diskussioner och eller omn\u00e4mnanden av andra v\u00e4nner och ett bredare utbud av olika reaktioner.<\/p>\n\n\n\n
En person kan komma att se din publicerade film om en av deras v\u00e4nner eller sidor personen f\u00f6ljer har delat och eller publicerat filmen du lagt upp. Facebook beskriver denna k\u00e4lla som \u201dmun-till-mun\u201d (word-of-mouth) marknadsf\u00f6ring, en ytterligare chans och ett s\u00e4tt att n\u00e5 nya m\u00e4nniskor och fans utanf\u00f6r din nuvarande publik.<\/p>\n\n\n\n
En person som varken har gillat eller f\u00f6ljer din sida kan fortfarande se din publicerade film. Det mest troliga scenariot f\u00f6r att detta \u00e4r om personen bl\u00e4ddrar i en av Facebooks uppt\u00e4cktsektioner (ex. Facebook Watch) och flikar, d\u00e4r de kan s\u00f6ka efter filmer eller titta p\u00e5 vad som rekommenderas. Rekommendationer \u00e4r en extra bonus f\u00f6r h\u00f6gkvalitativt och mycket engagerande inneh\u00e5ll.<\/p>\n\n\n\n