{"id":7458,"date":"2020-06-02T15:47:00","date_gmt":"2020-06-02T13:47:00","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=7458"},"modified":"2021-02-24T13:47:44","modified_gmt":"2021-02-24T12:47:44","slug":"det-har-ar-social-selling-sa-arbetar-ni-med-det","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/artikel\/det-har-ar-social-selling-sa-arbetar-ni-med-det\/","title":{"rendered":"Det h\u00e4r \u00e4r social selling – och s\u00e5 arbetar du med det"},"content":{"rendered":"\n
Att Marknad och S\u00e4lj-avdelningar l\u00e4nge arbetat i silos och att detta till en f\u00f6ljd har satt sammankopplingen mellan dessa tv\u00e5 avdelningar h\u00f6gt p\u00e5 organisationers agendor, \u00e4r allm\u00e4nt k\u00e4nt. F\u00f6r s\u00e4lj och marknad arbetar ju faktiskt mot samma m\u00e5l, vilket \u00e4r tillv\u00e4xt f\u00f6r organisationen.
Man kan beskriva Social Selling som den optimala och efterl\u00e4ngtade bryggan mellan s\u00e4lj och marknad f\u00f6r att f\u00e5 dem att prata med varandra, samarbeta och driva mot samma m\u00e5l. Det \u00e4r samlingspunkten d\u00e4r b\u00e4gge avdelningar beh\u00f6ver varandra f\u00f6r att bli framg\u00e5ngsrika i sin tillv\u00e4xt. <\/p>\n\n\n\n
Social Selling \u00e4r fortfarande ett relativt nytt begrepp och betyder enkelt beskrivet att s\u00e4ljare anv\u00e4nder sociala medier f\u00f6r att interagera direkt med sina prospekt. Social Selling handlar om att bygga meningsfulla, personliga relationer mellan m\u00e4nniskor och att bygga ett kontaktn\u00e4t baserat p\u00e5 v\u00e4rde. Ju mer v\u00e4rde desto b\u00e4ttre resultat. <\/p>\n\n\n\n
Social Selling grundar sig i att m\u00e4nniskor vill prata med m\u00e4nniskor, inte varum\u00e4rken. Ju m\u00e4nskligare vi kan vara desto h\u00f6gre f\u00f6rtroende kommer vi kunna skapa i v\u00e5ra aff\u00e4rsrelationer. Detta gl\u00f6ms ofta bort i havet av alla push-budskap p\u00e5 olika sociala plattformar och i andra marknadsf\u00f6ringssammanhang. <\/p>\n\n\n\n
Som s\u00e4ljare \u00e4r ditt m\u00e5l att n\u00e5 dina prospekt i research-fasen f\u00f6r att p\u00e5verka k\u00f6pbeslutet tidigt, och i begreppet Social Selling inneb\u00e4r det helt enkelt att s\u00e4ljaren tar personlig kontakt med sitt prospekt under den h\u00e4r tiden f\u00f6r att kunna p\u00e5verka s\u00e5 tidigt som m\u00f6jligt i k\u00f6presan. <\/p>\n\n\n\n
Social Selling \u00e4r framf\u00f6r allt f\u00f6r B2B-bolag ett otroligt kraftfullt komplement till betald marknadsf\u00f6ring i sociala plattformar, d\u00e4r s\u00e4lj och marknad kan arbeta p\u00e5 tv\u00e5 fronter, bearbeta m\u00e5lgruppen fr\u00e5n tv\u00e5 h\u00e5ll och \u00f6ka chanserna till resultat betydligt.<\/p>\n\n\n\n