{"id":7276,"date":"2021-01-27T11:48:19","date_gmt":"2021-01-27T10:48:19","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=7276"},"modified":"2021-03-02T14:35:20","modified_gmt":"2021-03-02T13:35:20","slug":"case-office-depot","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/kundcase\/case-office-depot\/","title":{"rendered":"Case – Office Depot"},"content":{"rendered":"\t\t
Case av DigiView Agency<\/p>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Office Depot vill skala upp f\u00f6r att v\u00e4xa sin digitala verksamhet och inledde d\u00e4rf\u00f6r ett partnerskap med DigiView i b\u00f6rjan av 2020. Med de prim\u00e4ra m\u00e5len att st\u00e4rka positionen p\u00e5 marknaden, generera nya kunder inom b\u00e5de B2C och B2B samt bibeh\u00e5lla existerande kunder beh\u00f6vde DigiView skapa ett skalbart ramverk med unika och automatiserade kundresor per respektive aff\u00e4rsomr\u00e5de.\u00a0<\/span><\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Genom betald marknadsf\u00f6ring inkluderade sociala medier-strategin uppbyggnaden av unika kundresor inom Office Depots tv\u00e5 aff\u00e4rsomr\u00e5den: Office Supplies (B2C) och Solutions (B2B). Fokuset l\u00e5g p\u00e5 att v\u00e4xa aff\u00e4ren genom att genererar varum\u00e4rkesk\u00e4nnedom, k\u00f6p och leads – b\u00e5de online och i butik. F\u00f6r att lyckas med detta beh\u00f6vde DigiView implementera en teknisk infrastruktur som fokuserade p\u00e5 datadrivna m\u00e5lgrupper, vilka utgick fr\u00e5n kundernas beteende p\u00e5 de sociala plattformarna samt p\u00e5 Office Depots hemsida. Detta kombinerades med relevant kommunikation som var paketerad per aff\u00e4rsomr\u00e5de och per steg i kundresan. <\/p> N\u00e4r konceptet togs fram beh\u00f6vde DigiView ha i \u00e5tanke att Office Depot ville genomg\u00e5 en mindre varum\u00e4rkesf\u00f6r\u00e4ndring och att kommunikationen skulle beh\u00f6va ske p\u00e5 ett nytt s\u00e4tt. Respektive aff\u00e4rsomr\u00e5de beh\u00f6vde kommuniceras p\u00e5 ett mer kreativt och modernt vis \u00e4n vad det tidigare gjort. Med vetskapen om detta skapade och etablerade DigiView det nya konceptet \u201cF\u00f6r varje kontorsliv\u201d, vilket blev utg\u00e5ngspunkten f\u00f6r all reklam i sociala medier. F\u00f6r att st\u00e4rka igenk\u00e4nningen och bygga relevans l\u00e5g fokuset p\u00e5 att visa upp flera olika kontorsliv, med allt vad det inneb\u00e4r. Konceptet var v\u00e4ldigt anpassningsbart och kommunikationen kunde l\u00e4tt justeras n\u00e4r COVID-19 pandemin spreds \u00f6ver v\u00e4rlden, vilket ledde till att folk b\u00f6rjade arbeta hemifr\u00e5n.<\/p> F\u00f6r att garantera lyckade resultat, oberoende av aff\u00e4rsomr\u00e5de, beh\u00f6vde kommunikationen bibeh\u00e5lla en stringens. DigiView s\u00e5g d\u00e4rf\u00f6r till att s\u00e4kerst\u00e4lla att varum\u00e4rket alltid var den \u00f6vergripande r\u00f6sten i all annonsering. Kommunikationen beh\u00f6vde \u00e4ven p\u00e5 ett snabbt s\u00e4tt bef\u00e4sta varum\u00e4rket hos m\u00e5lgruppen f\u00f6r att st\u00e4rka k\u00e4nnedomen, d\u00e4rf\u00f6r togs alltid f\u00f6ljande vertikaler i beaktning n\u00e4r annonserna producerades;<\/p> \u2013 Produktcentralisering Facebook, Instagram and Pinterest var de prim\u00e4ra kanalerna f\u00f6r aff\u00e4rsomr\u00e5det Office Supplies (B2C). Annonseringen distribuerades med en datadriven strategi d\u00e4r nyckeln var att kontinuerligt prospektera nya kunder som med st\u00f6rsta sannolikhet skulle engagera sig i annonseringen, f\u00f6r att d\u00e4refter forts\u00e4tta bearbetningen av de l\u00e4ngre ner i marknadsf\u00f6ringstratten. Distributionsplanen inkluderade \u00e4ven flera steg i konvertersingsfasen, som dynamiska produktannonser (DPAs) och Store Visits, f\u00f6r att s\u00e4kerst\u00e4lla att annonserna alltid var s\u00e5 relevanta som m\u00f6jligt och f\u00f6r att \u00f6ka antalet konverteringar. Solutions, Office Depots aff\u00e4rsomr\u00e5de mot f\u00f6retag, hade LinkedIn som prim\u00e4r plattform samt Facebook och Instagram som sekund\u00e4ra \u00e5terannonseringskanaler. N\u00e5gra av nycklarna till framg\u00e5ngarna var m\u00f6jligheten att kontinuerligt optimera, utv\u00e4rdera hypoteser och jobba med en datadriven approach.\u00a0<\/span><\/p><\/div><\/div>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\tUppdraget<\/h2>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Metod<\/h2>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
Genomf\u00f6rande<\/h2>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Strategi<\/b><\/h2>
Koncept<\/b><\/h2>
\u2013 K\u00e4nslan av en modern kontorsplats
\u2013 Handskrivet typsnitt\u00a0
\u2013 Ny anpassningsbar slogan<\/p>\u00a0<\/h2>
Distribution<\/b><\/h2>