{"id":7177,"date":"2021-02-15T14:58:16","date_gmt":"2021-02-15T13:58:16","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=7177"},"modified":"2021-04-23T11:34:31","modified_gmt":"2021-04-23T09:34:31","slug":"annonsering-pa-linkedin-nyborjarguide","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/artikel\/annonsering-pa-linkedin-nyborjarguide\/","title":{"rendered":"Annonsering p\u00e5 LinkedIn: En nyb\u00f6rjarguide"},"content":{"rendered":"\n

LinkedIn \u00e4r en unik social plattform som grundades redan \u00e5r 2002 och har idag \u00f6ver 260 miljoner anv\u00e4ndare varje m\u00e5nad, och totalt 760 miljoner anv\u00e4ndare i \u00f6ver 200 l\u00e4nder enligt statistik fr\u00e5n Kinsa<\/a>. P\u00e5 den sociala plattformen finns enorma m\u00f6jligheter f\u00f6r dig som vill n\u00e5 ut inom B2B och vill bygga ett n\u00e4tverk i ditt yrkesliv. I snitt spenderar LinkedIns anv\u00e4ndare 17 minuter varje dag p\u00e5 plattformen. <\/a>Av alla aktiva anv\u00e4ndare s\u00f6ker dessutom 40 miljoner<\/a> jobb via plattformen varje m\u00e5nad.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Utveckling av betald marknadsf\u00f6ring.\u00a0<\/strong>
I knappt tio \u00e5r har vi kunnat anv\u00e4nda oss av betald marknadsf\u00f6ring i sociala kanaler. Att annonsera \u00e4r ett kostnadseffektivt s\u00e4tt f\u00f6r att n\u00e5 ut till fler \u00e4n din f\u00f6ljarskara, och interagera med nya potentiella kunder. Annonsering i sociala kanaler har \u00f6ppnat f\u00f6r nya aff\u00e4rsm\u00f6jligheter genom att bidra till e-handelns tillv\u00e4xt, och \u00e4ven nya s\u00e4tt att rekrytera och hitta spetskompetens till f\u00f6retag.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

M\u00f6jligheter med annonsering p\u00e5 LinkedIn.<\/strong>
Du kan som arbetsgivare n\u00e5 de specifika roller som du vill anst\u00e4lla i ditt bolag genom rekryteringsannonser. F\u00f6rdelen med LinkedIn \u00e4r att du genom ditt n\u00e4tverk ocks\u00e5 kan hitta r\u00e4tt kompetens till dina tj\u00e4nster som skall tills\u00e4ttas utan att individen i fr\u00e5ga aktivt s\u00f6ker. Men du kan ocks\u00e5 skapa annonser som kan hj\u00e4lpa dig generera leads, nya kunder, \u00f6ka din varum\u00e4rkesk\u00e4nnedom eller f\u00e5 m\u00e4nniskor att signa upp p\u00e5 ditt webinar.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Detta beh\u00f6ver du f\u00f6r att komma ig\u00e5ng med din annonsering p\u00e5 LinkedIn.<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6r att annonsera p\u00e5 LinkedIn s\u00e5 kr\u00e4vs det att du f\u00f6rst s\u00e4tter upp en konto i LinkedIn f\u00f6r att sedan kunna skapa ett annonskonto i kampanjhantering som \u00e4r LinkedIns annonsplattform. Du beh\u00f6ver ocks\u00e5 en f\u00f6retagssida f\u00f6r att kunna komma ig\u00e5ng.<\/a><\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

LinkedIn Insight Tag.\u00a0<\/strong>
F\u00f6r att kunna m\u00e4ta din annonsering och se vart din m\u00e5lgrupp tar v\u00e4gen n\u00e4r de har interagerat med din annons rekommenderar vi att ha din tekniska implementation p\u00e5 plats. Likt Facebooks pixel s\u00e5 kan du installera
LinkedIn insight tag<\/a> <\/strong>f\u00f6r att kunna kartl\u00e4gga din m\u00e5lgrupp.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Strategi f\u00f6r annonsering i LinkedIn.\u00a0\u00a0<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Detta \u00e4r en grundl\u00e4ggande strategi f\u00f6r din annonsering p\u00e5 plattformen. L\u00e4ngre ner kommer vi att g\u00e5 igenom steg f\u00f6r steg vad du b\u00f6r t\u00e4nka p\u00e5 n\u00e4r du skall komma ig\u00e5ng med din annonsering.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

M\u00e5ls\u00e4ttning.\u00a0<\/strong>
Du beh\u00f6ver ha en m\u00e5ls\u00e4ttning f\u00f6r din kampanj och det baseras p\u00e5 var i k\u00f6presan som du vill n\u00e5 din m\u00e5lgrupp:\u00a0<\/p>\n\n\n\n

Utg\u00e5 fr\u00e5n de dessa tre steg n\u00e4r du v\u00e4ljer ditt kampanjm\u00e5l:<\/p>\n\n\n\n