{"id":10036,"date":"2021-05-07T10:00:26","date_gmt":"2021-05-07T08:00:26","guid":{"rendered":"https:\/\/digiview.se\/?p=10036"},"modified":"2021-05-07T10:55:01","modified_gmt":"2021-05-07T08:55:01","slug":"facebook-lanserar-dynamiska-annonser-for-streamingtjanster","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/digiview.se\/sv\/nyheter\/facebook-lanserar-dynamiska-annonser-for-streamingtjanster\/","title":{"rendered":"Facebook lanserar dynamiska annonser f\u00f6r streamingtj\u00e4nster"},"content":{"rendered":"\n
Facebook har lanserat dynamiska annonser<\/a> som en annonsl\u00f6sning f\u00f6r streaming-plattformar i syfte att kunna lyfta fram deras inneh\u00e5llsbibliotek genom att visa relevanta titlar f\u00f6r r\u00e4tt m\u00e5lgrupp. Tidigare har annons\u00f6rer beh\u00f6vt annonsera varje titel p\u00e5 en serie eller film f\u00f6r sig, medans dynamiska annonser nu m\u00f6jligg\u00f6r f\u00f6r att automatisera hela processen och till\u00e5ter dig att skapa en always-on-kampanj d\u00e4r du kan byta ut titlar l\u00f6pande som du anpassar f\u00f6r den m\u00e5lgrupp som du vill n\u00e5.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Annonserna kommer p\u00e5 ett effektivt s\u00e4tt kunna visa upp titlar som baseras p\u00e5 m\u00e5lgruppens intresse. Via dynamiska annonser kan annons\u00f6rer anv\u00e4nda maskininl\u00e4rning f\u00f6r att skala annonserna f\u00f6r det breda utbudet och streamingtj\u00e4nsten f\u00e5r en m\u00f6jlighet att automatiskt visa relevanta och personaliserade titlar. F\u00f6r att d\u00e4refter uppmana anv\u00e4ndaren att klicka sig vidare p\u00e5 en call-to-action som kan vara att t.ex p\u00e5b\u00f6rja en provperiod hos streamingtj\u00e4nsten. Beroende p\u00e5 vilken fas man \u00e4r i k\u00f6presan har dynamiska annonser tv\u00e5 alternativ:<\/em><\/p>\n\n\n\n Varum\u00e4rkesk\u00e4nnedom<\/strong> Konvertering<\/strong> Enligt en studie av Kantar testar m\u00e4nniskor ofta nya streamingtj\u00e4nster f\u00f6r att de vill se annat inneh\u00e5ll, inte p\u00e5 grund av de har en specifik titel i \u00e5tanke.<\/em> <\/em><\/strong><\/p>\n\n\n\n \u201c64% som provar en ny streamingtj\u00e4nst s\u00e4ger att de vet att det finns m\u00e5nga titlar som de vill se<\/em><\/strong><\/a>\u201d<\/a><\/em><\/strong><\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Med den nya annonsl\u00f6sningen \u00e4r m\u00e5ls\u00e4ttningen att steaming-plattformar skall \u00f6ka antal registreringar av nya anv\u00e4ndare genom att visa relevant inneh\u00e5ll f\u00f6r r\u00e4tt m\u00e5lgrupp.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Dynamiska annonser p\u00e5 Facebook finns tillg\u00e4ngligt f\u00f6r alla streaming-plattformar v\u00e4rlden \u00f6ver.<\/strong><\/p>\n\n\n\n Hoppas att du uppskattade artikeln. <\/strong>Gl\u00f6m inte att prenumerera p\u00e5 v\u00e5rt nyhetsbrev!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" I syfte att lyfta streaming-plattformars inneh\u00e5llsbibliotek till en relevant m\u00e5lgrupp lanserar Facebook en ny annonsl\u00f6sning – dynamiska annonser. Dynamisk annonsering finns nu tillg\u00e4ngligt f\u00f6r alla streamingtj\u00e4nster runt om i v\u00e4rlden. L\u00e4s mer om hur den nya annonsl\u00f6sningen kan ta streamingtj\u00e4nsterna till en ny niv\u00e5 i denna artikel.<\/p>\n","protected":false},"author":10,"featured_media":10032,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[37],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10036"}],"collection":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/users\/10"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=10036"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10036\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":10039,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10036\/revisions\/10039"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10032"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=10036"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=10036"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/digiview.se\/sv\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=10036"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
F\u00f6r dem som \u00e4nnu inte k\u00e4nner till ditt varum\u00e4rke och som \u00e4nnu inte har gjort ett k\u00f6p fr\u00e5n ditt f\u00f6retag eller har intresserat sig f\u00f6r de produkter eller tj\u00e4nster som du erbjuder.<\/p>\n\n\n\n
\u00c5terannonsering mot dem som uttryckt ett intresse f\u00f6r specifika produkter\/tj\u00e4nster p\u00e5 din webbplats eller i app och du vill uppmuntra dem att slutf\u00f6ra \u00e5tg\u00e4rden.\u00a0<\/p>\n\n\n\n