Världsledande på probiotika – nu väljer BioGaia SocialView som produktionspartner för sociala medier

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
BioGaia vill bidra till bättre hälsa i världen genom att erbjuda kliniskt testade och konsumentvänliga probiotiska produkter. Nu ska kommunikationen mot konsument förbättras och BioGaia väljer SocialView som produktionspartner.

Med en affärsmodell inom B2B har BioGaias kommunikation tidigare främst haft fokus på läkare och annan vårdpersonal världen över. Kommunikation direkt mot konsument har huvudsakligen skötts av distributionspartnerna.

Nu satsar BioGaia på att komplettera sin B2B-modell med mer konsumentmarknadsföring, dels för att stärka varumärket men också för att stötta distributörerna i de drygt 100 länderna som produkterna säljs i. Maghälsa, med probiotika i stort fokus, är ett hett område bland konsumenter i hela världen och mycket av kommunikationen sker i sociala medier. Här kommer samarbetet med SocialView in, byrån ska ansvara för BioGaias första investering i innehåll anpassat enbart för sociala medier.

SocialViews uppdrag innefattar att strategiskt arbeta fram innehåll för distribution mot konsument i sociala medier. Kraven på innehållet är höga – det ska fungera globalt och vara i linje med livsmedelslagen för kosttillskott samtidigt som det ska vara i enlighet med BioGaias varumärke, forskning och produkter. Som global aktör ska innehållet både verka uppseendeväckande och engagerande för konsumenter i olika länder, men framförallt agera kunskapshöjande kring tarmflorans betydelse för hälsan genom hela livet.

“Främsta syftet med vår kommunikation i sociala medier är att stärka varumärket. Det ska därför bli väldigt spännande att få jobba med en byrå som är proffs på just detta. Tillsammans med SocialView’s kompetenta team hoppas vi kunna lyfta vår kommunikation till en ny nivå!” – Eva Nelson, Corporate Communications Manager på BioGaia.

Innehållet ska ha en skandinavisk och modern tonalitet som förmedlar företagets svenska ursprung. Kommunikationen ska även genomsyras av att forskning och vetenskap ligger till grund för produkterna, för att förstärka de positiva associationerna till varumärket. Sortimentet för barn utgör dessutom 80 % av BioGaias affär, vilket innebär att emotionella kopplingar till familj och barn även kommer vara bärande i innehållet.

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhets brev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!