Världsledande på probiotika – nu väljer BioGaia SocialView som produktionspartner för sociala medier

BioGaia vill bidra till bättre hälsa i världen genom att erbjuda kliniskt testade och konsumentvänliga probiotiska produkter. Nu ska kommunikationen mot konsument förbättras och BioGaia väljer SocialView som produktionspartner.

Med en affärsmodell inom B2B har BioGaias kommunikation tidigare främst haft fokus på läkare och annan vårdpersonal världen över. Kommunikation direkt mot konsument har huvudsakligen skötts av distributionspartnerna.

Nu satsar BioGaia på att komplettera sin B2B-modell med mer konsumentmarknadsföring, dels för att stärka varumärket men också för att stötta distributörerna i de drygt 100 länderna som produkterna säljs i. Maghälsa, med probiotika i stort fokus, är ett hett område bland konsumenter i hela världen och mycket av kommunikationen sker i sociala medier. Här kommer samarbetet med SocialView in, byrån ska ansvara för BioGaias första investering i innehåll anpassat enbart för sociala medier.

SocialViews uppdrag innefattar att strategiskt arbeta fram innehåll för distribution mot konsument i sociala medier. Kraven på innehållet är höga – det ska fungera globalt och vara i linje med livsmedelslagen för kosttillskott samtidigt som det ska vara i enlighet med BioGaias varumärke, forskning och produkter. Som global aktör ska innehållet både verka uppseendeväckande och engagerande för konsumenter i olika länder, men framförallt agera kunskapshöjande kring tarmflorans betydelse för hälsan genom hela livet.

“Främsta syftet med vår kommunikation i sociala medier är att stärka varumärket. Det ska därför bli väldigt spännande att få jobba med en byrå som är proffs på just detta. Tillsammans med SocialView’s kompetenta team hoppas vi kunna lyfta vår kommunikation till en ny nivå!” – Eva Nelson, Corporate Communications Manager på BioGaia.

Innehållet ska ha en skandinavisk och modern tonalitet som förmedlar företagets svenska ursprung. Kommunikationen ska även genomsyras av att forskning och vetenskap ligger till grund för produkterna, för att förstärka de positiva associationerna till varumärket. Sortimentet för barn utgör dessutom 80 % av BioGaias affär, vilket innebär att emotionella kopplingar till familj och barn även kommer vara bärande i innehållet.

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhets brev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm