Världsledande på probiotika – nu väljer BioGaia SocialView som produktionspartner för sociala medier

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
BioGaia vill bidra till bättre hälsa i världen genom att erbjuda kliniskt testade och konsumentvänliga probiotiska produkter. Nu ska kommunikationen mot konsument förbättras och BioGaia väljer SocialView som produktionspartner.

Med en affärsmodell inom B2B har BioGaias kommunikation tidigare främst haft fokus på läkare och annan vårdpersonal världen över. Kommunikation direkt mot konsument har huvudsakligen skötts av distributionspartnerna.

Nu satsar BioGaia på att komplettera sin B2B-modell med mer konsumentmarknadsföring, dels för att stärka varumärket men också för att stötta distributörerna i de drygt 100 länderna som produkterna säljs i. Maghälsa, med probiotika i stort fokus, är ett hett område bland konsumenter i hela världen och mycket av kommunikationen sker i sociala medier. Här kommer samarbetet med SocialView in, byrån ska ansvara för BioGaias första investering i innehåll anpassat enbart för sociala medier.

SocialViews uppdrag innefattar att strategiskt arbeta fram innehåll för distribution mot konsument i sociala medier. Kraven på innehållet är höga – det ska fungera globalt och vara i linje med livsmedelslagen för kosttillskott samtidigt som det ska vara i enlighet med BioGaias varumärke, forskning och produkter. Som global aktör ska innehållet både verka uppseendeväckande och engagerande för konsumenter i olika länder, men framförallt agera kunskapshöjande kring tarmflorans betydelse för hälsan genom hela livet.

“Främsta syftet med vår kommunikation i sociala medier är att stärka varumärket. Det ska därför bli väldigt spännande att få jobba med en byrå som är proffs på just detta. Tillsammans med SocialView’s kompetenta team hoppas vi kunna lyfta vår kommunikation till en ny nivå!” – Eva Nelson, Corporate Communications Manager på BioGaia.

Innehållet ska ha en skandinavisk och modern tonalitet som förmedlar företagets svenska ursprung. Kommunikationen ska även genomsyras av att forskning och vetenskap ligger till grund för produkterna, för att förstärka de positiva associationerna till varumärket. Sortimentet för barn utgör dessutom 80 % av BioGaias affär, vilket innebär att emotionella kopplingar till familj och barn även kommer vara bärande i innehållet.

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhets brev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Ellen Lidbrink
7 heta tips för dig som e-handlare i sociala medier

Under 2020 växte e-handeln i en rasande fart, samtidigt fortsatte sociala medier sin ständiga utveckling i vårt allt mer digitaliserade samhälle. Konkurrensen om konsumenterna är hårdare är någonsin och i ett konkurrensutsatt klimat behöver du som e-handlare en tydlig strategi för att lyckas nå ut till såväl existerande som potentiella kunder. I detta blogginlägg får du 7 tips på vad du behöver ha i åtanke när du marknadsför din e-handel i sociala medier.

READ MORE
Team DigiView
Kom igång med annonsering på Pinterest

Idag har Pinterest över 442 miljoner globala användare och det finns stora möjligheter för dig att öka din tillväxt genom att annonsera på plattformen. 48% har shopping som prioritet när de använder appens sökfunktion, vilket gör att du kan annonsera mot en köpbenägen målgrupp. I detta inlägg kommer vi gå in på hur du kommer igång med din annonsering på plattformen.

READ MORE
Ellen Lidbrink
7 heta tips för dig som e-handlare i sociala medier

Under 2020 växte e-handeln i en rasande fart, samtidigt fortsatte sociala medier sin ständiga utveckling i vårt allt mer digitaliserade samhälle. Konkurrensen om konsumenterna är hårdare är någonsin och i ett konkurrensutsatt klimat behöver du som e-handlare en tydlig strategi för att lyckas nå ut till såväl existerande som potentiella kunder. I detta blogginlägg får du 7 tips på vad du behöver ha i åtanke när du marknadsför din e-handel i sociala medier.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!