TikTok introducerar nya musikeffekter för kreatörer

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Ljud och musikeffekter är en stor del av videoskapandet för användarna av TikTok. Nu lanseras nya effekter som kan ge kreatörerna fler sätt att använda musik och ljudeffekter på plattformen. I detta inlägg får du läsa mer om de 6 nya effekterna som skall ta ditt kreativa skapande till nya höjder.

TikTok lanserar nya funktioner för sina användare för att ge dem fler sätt att kunna skapa kreativt innehåll med hjälp av ljud och musik i appen. Enligt WERSM skall effekterna lanseras inom de närmsta veckorna och de drivs av musik i realtid från TikToks egna musikbibliotek, samt visuella rörelser och övergångar som kan gå i takt med vilken vald låt som helst från musikbiblioteket. 

TikTok förklarar själva:

De nya effekterna drivs av realtids- och interaktiv teknik för musikbearbetning. Resultatet är visuella rörelser och övergångar som rör sig synkroniserat i takt med vilken låt som helst från TikToks ljudbibliotek”

Music Visualizer 

Music Visualizer är den första effekten att bli tillgänglig för alla användare av plattformen, och kan hittas under fliken “musik” i appens “kreativa effekter”. Effekten kan följa realtids musik för att sedan kunna animera en bakgrundsbild, dock behöver du spela in dig själv på en grön bakgrund och sedan använda en chroma för att kunna ersätta den med den animerade. 

@tiktoknewsroom

Creative music effects are coming to TikTok! Which one are you most excited to try? 🎶

♬ original sound – TikTok Newsroom

Nedan finner du de 5 andra musikeffekter som kommer att lanseras inom kort. 

Music Machine 

Gör det möjligt för kreatörer att skapa musik i realtid genom trumslag och andra syntetiska ljud medan en video spelas in. Effekten har en interaktiv uppsättning av verktyg som visas på skärmen när du spelar in. 

Delayed Beats

Med “delayed beats” kan du synkronisera en serie av stillbilder till vilken låt som helst från TikToks egna musikbibliotek. Effekten återskapar en “freeze-frame” – effekt som redan är populär bland användarna i appen och du kan anpassa övergångarna till takten av låten.

Text Beats

Ger dig som användare möjlighet att kunna lägga till animerade textövergångar till dina videoklipp som övergår och blir synkroniserade med den låt som du valt från TikToks musikbibliotek. Du kan redigera texten som du vill ha den och sedan rör sig texten till takten av din låt.

Solid Beats

Gör det möjligt att kunna lägga till visuella effekter till din video som kan synkroniseras med vilken takt som helst från den låt som du valt ur TikToks musikbibliotek.

Mirror Beats

Anpassar videoövergångar till takten av din valda låt från TikToks musikbibliotek. 

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev! 

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Team DigiView
Kom igång med annonsering på Pinterest

Idag har Pinterest över 442 miljoner globala användare och det finns stora möjligheter för dig att öka din tillväxt genom att annonsera på plattformen. 48% har shopping som prioritet när de använder appens sökfunktion, vilket gör att du kan annonsera mot en köpbenägen målgrupp. I detta inlägg kommer vi gå in på hur du kommer igång med din annonsering på plattformen.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Kom igång med annonsering på Pinterest

Idag har Pinterest över 442 miljoner globala användare och det finns stora möjligheter för dig att öka din tillväxt genom att annonsera på plattformen. 48% har shopping som prioritet när de använder appens sökfunktion, vilket gör att du kan annonsera mot en köpbenägen målgrupp. I detta inlägg kommer vi gå in på hur du kommer igång med din annonsering på plattformen.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!