TikTok introducerar leadsgenerering för annonsörer

TikTok lanserar en ny annonsfunktion som på effektivt sätt skall hjälpa annonsörer skapa leadsgenererande annonser. I denna artikel får du läsa mer om hur ditt bolag kan använda den nya funktionen för att utöka din kundbas och lättare driva antalet konverteringar via plattformen.

TikTok introducerar TikTok Lead Generation, en förstapartslösning som syftar till att göra det möjligt för företag i alla storlekar att skapa sömlösa interaktioner för att nå potentiella kunder och att konvertera dem till kunder.

Funktionen går ut på att göra det enkelt för användarna att fylla i ett formulär med t.ex namn, e-post och telefonnummer för att signalera sitt intresse för en viss produkt eller tjänst. Dessutom kan den grundläggande informationen som användare tillhandahåller TikTok också fyllas i automatiskt för en smidig upplevelse mellan företaget och användaren.

Härefter kan du som annonsör återanvända dig av denna information i flera syften, som exempelvis att skapa anpassningsbara meddelanden som är relevanta för flera kundsegment. 

Du kan välja att manuellt ladda ned dina listor med leads eller koppla ihop dem direkt till ditt CRM-system för att för att bygga upp din kundbas och kunna följa upp på dina inkommande leads. Funktionen finns nu tillgänglig för annonsörer runt om i världen. 


Funktionen är en förstapartslösning som är GDPR-förenlig och skyddar användarnas information på plattformen. När användare skickar sin information till TikTok kommer ett sekretessmeddelande att visas med informationen att TikTok samlar in användarinformation för annonsörer.

I ett pressmeddelande säger Liv Sandberg, Managing Director, Global Business Solution:

Vi är så glada att presentera leadsgenerering för företag globalt. Med leadsgenerering kan vi stödja olika branscher, såsom utbildning, tjänster, automotive, finans och detaljhandel, i deras strävan att nå och interagera med sina kunder på ett smidigt sätt” 

Vill du veta mer om hur du använder TikTok inom din verksamhet? Läs då vår tidigare artikel “Allt du behöver veta om TikToks framfart – och varför du bör se över din mediemix”.

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm