SocialView utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri!

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Det här är stort! SocialView har blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri! Det betyder att SocialView är ett av Sveriges snabbast växande företag och har mer än fördubblat vår omsättning de senaste fyra åren. VILKEN MILSTOLPE! 🚀

Det har varit ett intensivt men spännande år för SocialView. Trots en modig omlokalisering från Kalmar till Stockholm omsatte vi 21,7 miljoner kronor i fjol och blev i våras tilldelade utmärkelsen Årets Unga Företagare i Stockholms stad 2019 av Företagarna. Vi har också landat ett antal internationella projekt åt bland annat BioGaiaKjell & Company och Epicenter vilket vi såklart är oerhört glada överMed andra ord: efter en Stockholms-expansion utan dess like hände det – vi är ett Gasellföretag! 

“Gasellutmärkelsen är minst sagt en fjäder i hatten som vi är extra stolta över. Varje år utses nämligen färre än 1% av alla Sveriges aktiebolag till gaseller. Att vi trots stora interna satsningar och en modig Stockholms-expansion uppfyller alla kriterier för ett Gasellföretag är såklart pricken över i:et på att vårt hårda arbete har gett utdelning!” – Andreas Bengtsson & Marcus Smith, grundare av SocialView  

Vi vill givetvis rikta rampljuset på våra fantastiska medarbetare, kunder, samarbetspartners och fans som bidragit till att SocialView har utsetts till Gasellföretag – utan er hade det inte varit möjligt! TACK för att ni låter oss utvecklas tillsammans med er och göra det vi älskar varje dag. Vi lovar att fortsätta kämpa hårt för vår vision om en förnyad marknadsföringsbransch och nästa generations arbetsplats! ❤️

Om DI Gasell

Gasellundersökningen av Dagens Industri rankar Sveriges mest framgångsrika företag i 21 län. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar. Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla kriterier. DI gör dessutom en helhetsbedömning av bolaget där ytterligare parametrar som visar på sund verksamhet vägs in.

Kriterier för att bli Gasellföretag: 

  1. En nettoomsättning som överstiger 10 miljoner kronor, enligt den senaste årsredovisningen.
  2. Minst tio anställda, enligt den senaste årsredovisningen.
  3. Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i den fyraåriga undersökningsperioden.
  4. Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
  5. Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
  6. I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  7. Sunda finanser.

SocialViews framgångskoncept?

“Jag är övertygad om att vårt framgångskoncept ligger i vår oövervinnerliga hunger för utveckling, vilket har genomsyrat bolagets laganda och kundrelationer sedan dag 1. Vi har aldrig nöjt oss med lagom, alltid haft sikte på outforskade möjligheter och varit extremt ödmjuka till att kritisera våra egna hantverk. Allt vi har gjort, har skett med inställningen att utmana oss själva, våra lösningar, våra kunder och inte minst branschen – vilket är unikt i en bransch som enligt oss stått still alldeles för länge!” – Felicia Holte, Byråchef på SocialView

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!