SocialView besöker Facebooks HQ i Dublin!

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Länge har vi predikat för att Facebook inte är den “fluga” som så länge varit ett hett diskussionsämne i den traditionella mediavärlden. Med 2 miljarder användare och ett två dagars besök på huvudkontoret i Dublin är det tydligare än någonsin att Facebook är mer än “bara” några appar i din mobil. Vår partner Johnny tar oss igenom huvudkontoret, här i deras Showroom för olika Business Success Stories på Facebook & Instagram.

Så vad gjorde SocialView i regniga Dublin? Låt oss sammanfatta våra två dagar hos The Big Brother inom sociala medier.

Dag 1

Vi mötte upp vår partner Johnny och fick en privat rundvandring på HQ i Dublin. Tillsammans med andra huvudkontor i närheten såsom Google, Amazon, Linkedin, Microsoft & Twitter är denna del av Dublin navet för många tech-nördar. Facebook har en imponerande infrastruktur med 10 datacenter som hanterar datan från 2 miljarder människor. Ett av dessa enorma datacenters hittar du faktiskt i Sverige, närmare bestämt i Luleå!

Dag 2

Dags för FB Blueprint Live! Facebooks egna live-utbildningar för annonsörer och byråer med fokus på utveckling och att bygga bättre strategier för annonsering på Facebook och Instagram. Tillsammans med byråer och annonsörer från hela Europa fick vi sätta våra kunskaper på sin spets under en fullspäckad utbildningsdag.

Vår besök hos Facebook ledde till att vi nu tar SocialView till ytterligare en ny nivå, med nya tillvägagångssätt, strukturer och processer för att alltid vara i yttersta spetsen för annonsering och tekniska lösningar på sociala medier.

Tack för besöket Facebook!

Enligt Facebook själva har de bara gjort några få procent av deras totala plan. Med deras nya statement “Bring the world closer together” har de nu ett ännu större ansvar att skapa en plattform för 2 miljarder människor inklusive alla annonsörer. Grupper och sammanföring av människor på plattformen tar en ny nivå, och Facebook tar fler och fler steg mot WeChat och Tripadvisor liknande uppdateringar.

“For the last decade or so we’ve been focusing on making the world more open and connected. But I used to think that if we just give people a voice and help some people connect that that would make the world a whole lot better by itself. Look around and our society is still so divided. We have a responsibility to do more, not just to connect the world but to bring the world closer together.”– Marc Zuckerberg 22 juni, 2017

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!