O’Learys Trademark väljer SocialView som partner för sociala medier

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Resan med O’Learys tog sin start redan år 2015 i Kalmar. SocialView’s första uppdrag var marknadsföringen för den lokala restaurangen i Kalmar. O’Learys Kalmar hade stora visioner om att att locka en yngre målgrupp, bredda varumärkets associationer och driva hela affären i sociala medier. SocialView tog sig an uppdraget i form av ett nattklubbskoncept tillsammans med en övergripande strategi för restaurangen innefattade både produktion och distribution. Insatserna resulterade i en omsättningsökning utöver det vanliga och vår resa tillsammans tog en rejäl fart.

Succén för O’Learys Kalmar blev uppmärksammat både av uppdragsgivare så väl som av andra aktörer och lokaltidningar. Detta gjorde att O’Learys Kalmar utökade uppdraget och valde SocialView som O’Learys långsiktiga social media partner i Kalmar. Samarbetet inleddes med en omfattande kommunikationsstrategi där grundpelarna mat & dryck, gemenskap, aktiviteter och sport blev centrala för att bredda varumärkets associationer och målgrupper. Därefter har vi successivt byggt upp den övergripande kundupplevelsen för den lokala restaurangen i sociala medier och samarbetet har växt sig starkare och starkare för varje dag.

Och resan slutande inte där!

SocialView’s gedigna arbete för O’Learys Kalmar ledde så småningom till utökade uppdrag inom kedjan. Samarbetet utökades i form av att även O’Learys Ystad och O’Learys Lund tog sig an SocialView som partner. Uppdraget innefattade nu ett stort fokus på lokal annonsering som bland annat ledde till rekordhögt antal besökare under restaurangernas nyöppningar.

För oss betyder partner att vi tror på relationer och att sätta våra kunder som högsta prioritet. Precis som en god vänskapsrelation ser vi våra framgångar som gemensamma. Att se långsiktigt och leverera ett helhjärtat arbete från start till mål tillsammans med märkbara resultat är A och O för oss. Resan med O’Learys Kalmar, Ystad och Lund har på vägen etablerat en stark relation med O’Learys Trademark som nu väljer att inleda ett rikstäckande samarbete med oss.

Vi ser en stor fördel i att ha SocialView som expertpartner för vår marknadsföring i sociala medier. Vi tar stora steg framåt för att synas mer i sociala kanaler, men även för att kunna mäta våra investeringar på ett fördelaktigt sätt genom hjälpen vi får, säger Johan Knutsson, Digital Manager på O’Learys Trademark.

Vårt samarbete med kedjan innefattar den totala kommunikationsstrategin för O’Learys Trademark i sociala medier samt löpande expertis och projektledning inom produktion, distribution, annonsering och optimering för O’Learys Trademarks egna och officiella kanaler, men även för flertalet franchisetagare runt om i Sverige. Satsningen har sedan tidigare inletts med en omfattande teknisk uppsättning och implementation i sociala medier för O’Learys 92 franchisetagare runt om i Sverige.

Vi har ett unikt och genuint koncept att ta vara på. Sociala medier är en del i vår säkerställning att vi når ut i relevant media. Vår sportassociation ska märkas tydligare och ta oss närmare sporten – vilket våra kanaler i sociala medier ska spegla och belysa till våra gäster, säger Jacob Anderson, Marknadschef på O’Learys Trademark.

Med en extremt hög varumärkeskännedom är det för oss en självklarhet att O’Learys ska ligga i framkant när det kommer till social selling. O’Learys är ett otroligt spännande varumärke och vi är riktigt stolta över att få påverka digitaliseringen av ett sådant traditionsenligt och väletablerat brand. Vi kan inte säga annat än att vi ser fram emot vår resa tillsammans med O’Learys Trademark och att få ta deras marknadsföring till nästa nivå!

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!