Kjell & Company inleder samarbete med SocialView!

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Det har varit ett händelserikt år för Kjell & Company. Teknikjätten har bland annat värvat Eric Lundberg, tidigare marknadsdirektör för Apoteket AB, som ny VD. De har slagit försäljningsrekord efter en stark julhandel och etablerat nya koncept såsom hemleverans inom en timme på utvalda områden i Sverige. Tillsammans med Avensia står dessutom lanseringen av en helt ny nätbutik runt hörnet. I samband med storsatsningen på den digitala kundupplevelsen blir SocialView partnern som ska ansvara för att driva affären via sociala medier.

Kjell & Company har sedan första dagen som leverantör av tillbehör till hemelektronik drivits av service och kvalitet i världsklass samt genom medarbetarnas brinnande passion för teknik alltid satt kundupplevelsen i fokus. Kjell & Companys skarpa och fläckfria kundservice har resulterat i att kommunikationen gällande varumärket till stor del har förvaltas internt.
Nu har bolaget hittat förtroendet för en partner som brinner för deras affär lika mycket och som kan förlänga den unika kundupplevelsen från fysisk butik in i sociala medier, nämligen SocialView.

SocialView’s uppdrag är heltäckande innefattande strategi, kreatörsarbete och produktion samt annonsering och optimering på nationell nivå i såväl Sverige som Norge. Med 105 fysiska butiker i Sverige och ytterligare 16 i Norge, innebär insatsen att implementera unika kundresor med fokus på att engagera Kjell & Companys ca 2 miljoner medlemmar i Sverige, öka varumärkeskännedomen och ta ytterligare marknadsandelar i Norge. Lanseringen av den nya nätbutiken innebär att satsningen delvis har fokus på att driva försäljning online, men även att inkludera nätbutiken som en naturlig del i hela kundresan då hela 50% av alla butiksköpare använder sig av kjell.com i sin kundresa.

Det är väldigt spännande att jobba med det enormt kunniga teamet på SocialView. De förstår sig på oss, våra viktiga värden och vad vi vill med vår kommunikation. Det viktigaste för oss i sociala medier är att erbjuda samma kunskap och service som våra säljare gör i butik, men också att sociala medier ska vara en affärsdrivande kanal, Håkan Hallbeck, Marketing Manager Kjell & Company

E-handlare är idag några av de som besitter störst potential i att äga hela kundresan, mäta och i praktiken göra allt “by the book” genom att dra nytta av verktygen i sociala medier. Trots detta har e-handlare idag stora utmaningar med att öka sin försäljning och samtidigt skapa långsiktig lönsamhet via sina investeringar i sociala medier. Därav ser vi mycket fram emot att erbjuda vår spetskompetens till ytterligare en stor e-handelsaktör, men det vi är extra stolta över är att det just är Kjell & Company som har legat oss varmt om hjärtat sedan länge. Dessutom är vi tekniknördar allihopa och brinner för kundupplevelsen, så det är en riktigt bra match! – Pauline Wallander, Relations Director SocialView

Pauline Wallander, Relations Director (SocialView), Eric Lundberg, VD (Kjell & Company) och Andreas Bengtsson, VD (SocialView)

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!