Instagram testar annonsering i Reels

Instagram tycks testköra annonsering i Reels - Indien, Brasilien, Tyskland och Australien är först ut att låta kreatörer skapa annonser i formatet innan det förhoppningsvis öppnas upp för fler länder under de kommande veckorna.

Instagram tycks utöka möjligheterna för annonsörer genom att addera Reels som en annonsplacering enligt The Verge, vilket för många anses väntat efter att shopping blev möjligt via funktionen. Anledningen till att Instagram dragit ut på detta, kan ha att göra med att de ville vara nöjda med funktionen Reels innan samt låta deras användare få möjligheten att testa funktionen ordentligt.

Detta sa Adam Mosseri, Head of instagram, om Reels i Januari i podcasten “Decoder” av The Verge: 

”Jag är ännu inte nöjd med funktionen. Vi växer både när det gäller hur mycket människor delar och hur mycket människor konsumerar, men vi har en lång väg att gå, och vi måste vara ärliga med att TikTok ligger framför”

Nu ser TikTok-kopian ut att ha tagit fart. Annonsering i funktionen innebär nya affärsmöjligheter för ditt företag på plattformen. I Reels-formatet kan du som annonsör verkligen jobba med din kreativitet och ta den till nya höjder. Den stora skillnaden med att placera dina annonser i Instagram Reels jämfört med de andra placeringarna kommer vara att användare kommer att kunna interagera med dem genom att kommentera, gilla, spara, dela eller välja att helt hoppa över dem

Annonserna kommer att kunna vara upp till 30 sekunder långa och kommer att likna Instagram Stories till utseendet, genom att vara både vertikala (9:16) och visas i fullskärm. 

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm