Facebook lanserar dynamiska annonser för streamingtjänster

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
I syfte att lyfta streaming-plattformars innehållsbibliotek till en relevant målgrupp lanserar Facebook en ny annonslösning - dynamiska annonser. Dynamisk annonsering finns nu tillgängligt för alla streamingtjänster runt om i världen. Läs mer om hur den nya annonslösningen kan ta streamingtjänsterna till en ny nivå i denna artikel.

Facebook har lanserat dynamiska annonser som en annonslösning för streaming-plattformar i syfte att kunna lyfta fram deras innehållsbibliotek genom att visa relevanta titlar för rätt målgrupp. Tidigare har annonsörer behövt annonsera varje titel på en serie eller film för sig, medans dynamiska annonser nu möjliggör för att automatisera hela processen och tillåter dig att skapa en always-on-kampanj där du kan byta ut titlar löpande som du anpassar för den målgrupp som du vill nå. 

Annonserna kommer på ett effektivt sätt kunna visa upp titlar som baseras på målgruppens intresse. Via dynamiska annonser kan annonsörer använda maskininlärning för att skala annonserna för det breda utbudet och streamingtjänsten får en möjlighet att automatiskt visa relevanta och personaliserade titlar. För att därefter uppmana användaren att klicka sig vidare på en call-to-action som kan vara att t.ex påbörja en provperiod hos streamingtjänsten. Beroende på vilken fas man är i köpresan har dynamiska annonser två alternativ:

Varumärkeskännedom
För dem som ännu inte känner till ditt varumärke och som ännu inte har gjort ett köp från ditt företag eller har intresserat sig för de produkter eller tjänster som du erbjuder.

Konvertering
Återannonsering mot dem som uttryckt ett intresse för specifika produkter/tjänster på din webbplats eller i app och du vill uppmuntra dem att slutföra åtgärden. 

Enligt en studie av Kantar testar människor ofta nya streamingtjänster för att de vill se annat innehåll, inte på grund av de har en specifik titel i åtanke. 

“64% som provar en ny streamingtjänst säger att de vet att det finns många titlar som de vill se

Med den nya annonslösningen är målsättningen att steaming-plattformar skall öka antal registreringar av nya användare genom att visa relevant innehåll för rätt målgrupp. 

Dynamiska annonser på Facebook finns tillgängligt för alla streaming-plattformar världen över.

Hoppas att du uppskattade artikeln. Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Team DigiView
DigiView sommarläsning: En samling av vårens nyheter, trender och insikter

Sommaren närmar sig med stormsteg och medielandskapet börjar sakta men säkert förbereda sig inför sommarledighet. Kanske planerar du att slöläsa igenom den gångna vårens senaste nyheter och fräscha upp minnet inför hösten? Låt oss göra det enkelt för dig – I detta blogginlägg summerar vi vårens mest populära artiklar, trender, nyheter samt insikter och kunskapswebinar från medarbetarna på DigiView. Trevlig läsning – och sommar!

READ MORE
Team DigiView
Annonsering på Facebook & Instagram

Sociala medier växer globalt och används av mer än 53% av världens befolkning idag. Detta bidrar till stora möjligheter för ditt företag att nå ut till en bred publik. I detta blogginlägg kommer vi att gå igenom steg för steg hur du går tillväga när du vill komma igång med att annonsera i de största sociala kanalerna: Facebook och Instagram.

READ MORE
Team DigiView
DigiView sommarläsning: En samling av vårens nyheter, trender och insikter

Sommaren närmar sig med stormsteg och medielandskapet börjar sakta men säkert förbereda sig inför sommarledighet. Kanske planerar du att slöläsa igenom den gångna vårens senaste nyheter och fräscha upp minnet inför hösten? Låt oss göra det enkelt för dig – I detta blogginlägg summerar vi vårens mest populära artiklar, trender, nyheter samt insikter och kunskapswebinar från medarbetarna på DigiView. Trevlig läsning – och sommar!

READ MORE
Team DigiView
Annonsering på Facebook & Instagram

Sociala medier växer globalt och används av mer än 53% av världens befolkning idag. Detta bidrar till stora möjligheter för ditt företag att nå ut till en bred publik. I detta blogginlägg kommer vi att gå igenom steg för steg hur du går tillväga när du vill komma igång med att annonsera i de största sociala kanalerna: Facebook och Instagram.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!