Epicenter expanderar i Europa: Väljer SocialView som internationell partner för sociala medier

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Epicenter är ett digitalt innovationshus – en community där snabbväxande digitala företag, innovatörer, intraprenörer och storbolag möts för att samarbeta, utvecklas och växa. Under 2018 expanderade Epicenter till Oslo, Helsingfors och Amsterdam och har numera 6000+ medlemmar. Epicenter är också en plats för alla som är intresserade av framtidens frågor kring digital transformation och ny digital, teknik med flera hundra kunskapsdrivna event per år. För att växa ytterligare och öka varumärkeskännedom blir SocialView partner med ansvar för att driva affären internationellt via sociala medier.

Epicenter Stockholm har sedan start 2015 upplevt en snabb tillväxt med medlemmar som Safello, Microsoft, Volvo Cars och Izettle och samarbeten med partners såsom Google for Startups, Microsoft och SEB. Community-fenomenet växer sig starkare i Europa. I Stockholm har Epicenter utvecklat ekosystemet ytterligare med erbjudandet Epicenter Living och Epicenter Campus som komplement till kärnverksamheten workspace, community och event. För Epicenter kommer SocialView som international byråpartner ansvara för att anpassa kundresan i sociala medier utifrån bolagets skiljande varumärkeskännedom och erbjudande i respektive land.

Allt vi gör på Epicenter handlar om att skapa förutsättningar för våra medlemmar att växla upp sin affär – då spelar våra kanaler en viktig roll. SocialView är verkligen en driven byrå med spetskompetens av marknadsföring i sociala medier. Vi blev imponerade av deras kunskap hur vi kan förbättra vår varumärkeskännedom, vara mer relevanta i kommunikationen och jobba med hela kundresan. För oss finns många synergier i att välja en byrå som hjälper oss internationellt och Social View visar ett högt engagemang för att vi ska nå våra mål, säger Cecilia Österholm, Head of Communication, Epicenter.

SocialViews uppdrag innefattar aktivering av Epicenters affärsområden och community i sociala medier. Arbetet är fördelat på internationellt varumärkesbyggande och leadsbearbetning samt att bibehålla lojalitet hos befintliga medlemmar på lokal nivå. Samarbetet innebär produktion av annonser anpassade efter Epicenters kundresa, distribution mot rätt målgrupper samt löpande rapport- och analysarbete över samtliga marknader för säkerställandet av en fortsatt tillväxt.

Att få jobba med det drivna och kunniga teamet på Epicenter är verkligen en ynnest! B2B har som välbekant haft sina utmaningar gällande att ligga i framkant inom sociala medier, vilket gör det extra spännande att ta sig an de potentiella marknadsandelar som finns tillgängliga för Epicenter. Anpassningen av kundresan till säljcykeln är vanligtvis en betydligt längre process inom B2B än i B2C, vilket kräver en gedigen strategi kring vilken roll sociala medier ska spela för Epicenters unika affärsområden. Vissa områden fokuserar på kortsiktig konvertering medans andra på långsiktig uppbyggnad av varumärkeskännedom och generering av relevanta leads till säljarna hos Epicenter. Alla dessa verktyg finns! Det handlar bara om HUR man väljer att använda dem, säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!