Epicenter expanderar i Europa: Väljer SocialView som internationell partner för sociala medier

Epicenter är ett digitalt innovationshus – en community där snabbväxande digitala företag, innovatörer, intraprenörer och storbolag möts för att samarbeta, utvecklas och växa. Under 2018 expanderade Epicenter till Oslo, Helsingfors och Amsterdam och har numera 6000+ medlemmar. Epicenter är också en plats för alla som är intresserade av framtidens frågor kring digital transformation och ny digital, teknik med flera hundra kunskapsdrivna event per år. För att växa ytterligare och öka varumärkeskännedom blir SocialView partner med ansvar för att driva affären internationellt via sociala medier.

Epicenter Stockholm har sedan start 2015 upplevt en snabb tillväxt med medlemmar som Safello, Microsoft, Volvo Cars och Izettle och samarbeten med partners såsom Google for Startups, Microsoft och SEB. Community-fenomenet växer sig starkare i Europa. I Stockholm har Epicenter utvecklat ekosystemet ytterligare med erbjudandet Epicenter Living och Epicenter Campus som komplement till kärnverksamheten workspace, community och event. För Epicenter kommer SocialView som international byråpartner ansvara för att anpassa kundresan i sociala medier utifrån bolagets skiljande varumärkeskännedom och erbjudande i respektive land.

Allt vi gör på Epicenter handlar om att skapa förutsättningar för våra medlemmar att växla upp sin affär – då spelar våra kanaler en viktig roll. SocialView är verkligen en driven byrå med spetskompetens av marknadsföring i sociala medier. Vi blev imponerade av deras kunskap hur vi kan förbättra vår varumärkeskännedom, vara mer relevanta i kommunikationen och jobba med hela kundresan. För oss finns många synergier i att välja en byrå som hjälper oss internationellt och Social View visar ett högt engagemang för att vi ska nå våra mål, säger Cecilia Österholm, Head of Communication, Epicenter.

SocialViews uppdrag innefattar aktivering av Epicenters affärsområden och community i sociala medier. Arbetet är fördelat på internationellt varumärkesbyggande och leadsbearbetning samt att bibehålla lojalitet hos befintliga medlemmar på lokal nivå. Samarbetet innebär produktion av annonser anpassade efter Epicenters kundresa, distribution mot rätt målgrupper samt löpande rapport- och analysarbete över samtliga marknader för säkerställandet av en fortsatt tillväxt.

Att få jobba med det drivna och kunniga teamet på Epicenter är verkligen en ynnest! B2B har som välbekant haft sina utmaningar gällande att ligga i framkant inom sociala medier, vilket gör det extra spännande att ta sig an de potentiella marknadsandelar som finns tillgängliga för Epicenter. Anpassningen av kundresan till säljcykeln är vanligtvis en betydligt längre process inom B2B än i B2C, vilket kräver en gedigen strategi kring vilken roll sociala medier ska spela för Epicenters unika affärsområden. Vissa områden fokuserar på kortsiktig konvertering medans andra på långsiktig uppbyggnad av varumärkeskännedom och generering av relevanta leads till säljarna hos Epicenter. Alla dessa verktyg finns! Det handlar bara om HUR man väljer att använda dem, säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm