Epicenter expanderar i Europa: Väljer SocialView som internationell partner för sociala medier

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Epicenter är ett digitalt innovationshus – en community där snabbväxande digitala företag, innovatörer, intraprenörer och storbolag möts för att samarbeta, utvecklas och växa. Under 2018 expanderade Epicenter till Oslo, Helsingfors och Amsterdam och har numera 6000+ medlemmar. Epicenter är också en plats för alla som är intresserade av framtidens frågor kring digital transformation och ny digital, teknik med flera hundra kunskapsdrivna event per år. För att växa ytterligare och öka varumärkeskännedom blir SocialView partner med ansvar för att driva affären internationellt via sociala medier.

Epicenter Stockholm har sedan start 2015 upplevt en snabb tillväxt med medlemmar som Safello, Microsoft, Volvo Cars och Izettle och samarbeten med partners såsom Google for Startups, Microsoft och SEB. Community-fenomenet växer sig starkare i Europa. I Stockholm har Epicenter utvecklat ekosystemet ytterligare med erbjudandet Epicenter Living och Epicenter Campus som komplement till kärnverksamheten workspace, community och event. För Epicenter kommer SocialView som international byråpartner ansvara för att anpassa kundresan i sociala medier utifrån bolagets skiljande varumärkeskännedom och erbjudande i respektive land.

Allt vi gör på Epicenter handlar om att skapa förutsättningar för våra medlemmar att växla upp sin affär – då spelar våra kanaler en viktig roll. SocialView är verkligen en driven byrå med spetskompetens av marknadsföring i sociala medier. Vi blev imponerade av deras kunskap hur vi kan förbättra vår varumärkeskännedom, vara mer relevanta i kommunikationen och jobba med hela kundresan. För oss finns många synergier i att välja en byrå som hjälper oss internationellt och Social View visar ett högt engagemang för att vi ska nå våra mål, säger Cecilia Österholm, Head of Communication, Epicenter.

SocialViews uppdrag innefattar aktivering av Epicenters affärsområden och community i sociala medier. Arbetet är fördelat på internationellt varumärkesbyggande och leadsbearbetning samt att bibehålla lojalitet hos befintliga medlemmar på lokal nivå. Samarbetet innebär produktion av annonser anpassade efter Epicenters kundresa, distribution mot rätt målgrupper samt löpande rapport- och analysarbete över samtliga marknader för säkerställandet av en fortsatt tillväxt.

Att få jobba med det drivna och kunniga teamet på Epicenter är verkligen en ynnest! B2B har som välbekant haft sina utmaningar gällande att ligga i framkant inom sociala medier, vilket gör det extra spännande att ta sig an de potentiella marknadsandelar som finns tillgängliga för Epicenter. Anpassningen av kundresan till säljcykeln är vanligtvis en betydligt längre process inom B2B än i B2C, vilket kräver en gedigen strategi kring vilken roll sociala medier ska spela för Epicenters unika affärsområden. Vissa områden fokuserar på kortsiktig konvertering medans andra på långsiktig uppbyggnad av varumärkeskännedom och generering av relevanta leads till säljarna hos Epicenter. Alla dessa verktyg finns! Det handlar bara om HUR man väljer att använda dem, säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Ellen Lidbrink
7 heta tips för dig som e-handlare i sociala medier

Under 2020 växte e-handeln i en rasande fart, samtidigt fortsatte sociala medier sin ständiga utveckling i vårt allt mer digitaliserade samhälle. Konkurrensen om konsumenterna är hårdare är någonsin och i ett konkurrensutsatt klimat behöver du som e-handlare en tydlig strategi för att lyckas nå ut till såväl existerande som potentiella kunder. I detta blogginlägg får du 7 tips på vad du behöver ha i åtanke när du marknadsför din e-handel i sociala medier.

READ MORE
Team DigiView
Kom igång med annonsering på Pinterest

Idag har Pinterest över 442 miljoner globala användare och det finns stora möjligheter för dig att öka din tillväxt genom att annonsera på plattformen. 48% har shopping som prioritet när de använder appens sökfunktion, vilket gör att du kan annonsera mot en köpbenägen målgrupp. I detta inlägg kommer vi gå in på hur du kommer igång med din annonsering på plattformen.

READ MORE
Ellen Lidbrink
7 heta tips för dig som e-handlare i sociala medier

Under 2020 växte e-handeln i en rasande fart, samtidigt fortsatte sociala medier sin ständiga utveckling i vårt allt mer digitaliserade samhälle. Konkurrensen om konsumenterna är hårdare är någonsin och i ett konkurrensutsatt klimat behöver du som e-handlare en tydlig strategi för att lyckas nå ut till såväl existerande som potentiella kunder. I detta blogginlägg får du 7 tips på vad du behöver ha i åtanke när du marknadsför din e-handel i sociala medier.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!