Efter 100 år i branschen: Kemetyl gör sin första produktlansering tillsammans med SocialView

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Som branschledande har Kemetyls marknadsföring historiskt sett fokuserat på återförsäljare för att säkra sin plats på hyllan. Varumärket står idag inför ett generationsskifte och på grund av en betydande ökad andel private labels på marknaden siktar nu Kemetyl mot att modernisera sin kommunikation. mot slutkonsument, öka populariteten kring varumärkets sortiment och i samband med detta satsa starkare i sociala medier med SocialView som huvudsaklig partner för insatsen.

Kemetyls tändvätska eller användning av den populära T-serien för diverse hemmasysslor är onekligen en klassiker i svenska hem. Sommaren och grillsäsongen står runt hörnet och Kemetyl lanserar för första gången på marknaden en 100% förnyelsebar tändvätska under namnet T-gul. Till detta hör att för första gången distribuera innehåll för Kemetyl som är specifikt framtaget för sociala medier där kommunikation om produktens användningsområde, förnyelsebara egenskaper och höga prestanda ska framhävas i konceptet.

SocialViews uppdrag innefattar en heltäckande lösning för produktlanseringen som strategiskt innefattar att fastställa en komplett distributionsplan och operativt ansvara för koordineringen samt implementationen av kampanjen i sociala medier baserat på produktion, annonsering, löpande optimering och analysarbete. Till strategin hör även att kreativt framhäva det etablerade T-varumärket tillsammans med det mindre bekanta namnet Kemetyl, för att på sikt öka kännedomen och värdet i hela varumärket.

Att få paketera och distribuera ett sådant väletablerat och historiskt varumärke som Kemetyl är så spännande. I slutändan handlar det om att göra något ”vardagligt” som tändvätska till en attraktivt och engagerande produkt där kommunikationen vi formar faktiskt påverkar köpbeteendet när konsument väl står framför hyllan och ska göra ett val. Vi har en gedigen erfarenhet inom just retail-varumärken som inte äger sin slutförsäljning, vilket ställer höga krav på oss som affärsdrivande partner att påverka och möta tillbaka försäljningen via sociala medier. Vad vi tycker är extra kul med teamet på Kemetyl är att de verkligen är experter på sin produkt, vilket i kombination med vår expertis gällande vår produkt inte kan bli annat än en kvalitativ kundresa! Säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Registrera dig och prenumerera på fler intressanta artiklar som denna.

RELATERADE BLOGGINLÄGG

Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Team DigiView
10 e-handelstrender du behöver känna till under 2021

Mycket har hänt inom e-handelsbranschen i och med samhällets digitalisering. Under de senaste 20 åren har e-handelsbranschen genererat över 2 biljoner dollar i försäljning världen över. Detta medför givet ett konkurrenskraftigt klimat. Så hur skall du som e-handlare förhålla dig till detta? I denna artikel har vi samlat 10 trender som du som e-handlare behöver ha koll på för att ta mark under 2021.

LÄS MER
Totte Annerbrink
Läget för kreativt innehåll i en föränderlig digital värld

Mycket har hänt den senaste tiden och när det kommer till att skapa bra kreativt innehåll gäller det att ha koll på läget. I detta inlägg har vi samlat några av de viktigaste och största förändringar nedbrutet per plattform från det senaste året. Detta är viktig nyckelinformation för att du ska veta hur du bör tänka kring kreativt innehåll och fortsätta vara effektiv i en digital värld som hela tiden förändras.

LÄS MER
Team DigiView
Hallå där framtiden: AR & VR – nya dimensioner av kommunikation

Facebook IQ analyserar trender som tar fart över deras plattformar runt om i världen och skapar en förståelse av det som driver över 3 miljarder människor och miljontals företag framåt, och det sker skiften som påverkar vår framtid. Vi har sammanfattat rapporten “Hello Future – AR & VR: New dimensions of connection” av Facebook IQ från juni 2021, där de har analyserat framtiden för AR och VR. Trevlig läsning!

LÄS MER
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm