Efter 100 år i branschen: Kemetyl gör sin första produktlansering tillsammans med SocialView

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Som branschledande har Kemetyls marknadsföring historiskt sett fokuserat på återförsäljare för att säkra sin plats på hyllan. Varumärket står idag inför ett generationsskifte och på grund av en betydande ökad andel private labels på marknaden siktar nu Kemetyl mot att modernisera sin kommunikation. mot slutkonsument, öka populariteten kring varumärkets sortiment och i samband med detta satsa starkare i sociala medier med SocialView som huvudsaklig partner för insatsen.

Kemetyls tändvätska eller användning av den populära T-serien för diverse hemmasysslor är onekligen en klassiker i svenska hem. Sommaren och grillsäsongen står runt hörnet och Kemetyl lanserar för första gången på marknaden en 100% förnyelsebar tändvätska under namnet T-gul. Till detta hör att för första gången distribuera innehåll för Kemetyl som är specifikt framtaget för sociala medier där kommunikation om produktens användningsområde, förnyelsebara egenskaper och höga prestanda ska framhävas i konceptet.

SocialViews uppdrag innefattar en heltäckande lösning för produktlanseringen som strategiskt innefattar att fastställa en komplett distributionsplan och operativt ansvara för koordineringen samt implementationen av kampanjen i sociala medier baserat på produktion, annonsering, löpande optimering och analysarbete. Till strategin hör även att kreativt framhäva det etablerade T-varumärket tillsammans med det mindre bekanta namnet Kemetyl, för att på sikt öka kännedomen och värdet i hela varumärket.

Att få paketera och distribuera ett sådant väletablerat och historiskt varumärke som Kemetyl är så spännande. I slutändan handlar det om att göra något ”vardagligt” som tändvätska till en attraktivt och engagerande produkt där kommunikationen vi formar faktiskt påverkar köpbeteendet när konsument väl står framför hyllan och ska göra ett val. Vi har en gedigen erfarenhet inom just retail-varumärken som inte äger sin slutförsäljning, vilket ställer höga krav på oss som affärsdrivande partner att påverka och möta tillbaka försäljningen via sociala medier. Vad vi tycker är extra kul med teamet på Kemetyl är att de verkligen är experter på sin produkt, vilket i kombination med vår expertis gällande vår produkt inte kan bli annat än en kvalitativ kundresa! Säger Pauline Wallander, Relations Director på SocialView

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!