Aimo – Stockholms nya bildelningstjänst, väljer Socialview som byrå!

Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på email
Dela på print
Idag rullar 300 aimo ut på Stockholms gator, stans första eldrivna bildelningstjänst. Lagom till att största konkurrenten DriveNow lägger ner och nya mobilitetstjänster som Voi tar allt starkare positioner på marknaden initieras aimo’s storsatsning i sociala medier. En lanseringskampanj med starkt konverterings- och lojalitetsfokus som har arbetats fram av team SocialView tillsammans med gänget på aimo redan sedan sommaren.

Men vad är egentligen nyckeln till framgång vid lansering av en bildelningstjänst när föregångarna lagt ner en efter en? Hur positionerar man ett helt nytt varumärke i sociala medier där inte bara nedladdningar av appen är bärande, utan även långsiktigt användande?

Utöver den effektiva prismodellen och det faktum att aimo-bilarna är helt eldrivna, är svaret relevans. Bildelning är fortfarande ett relativt nytt fenomen i Stockholm, därför krävs det en vattentät kommunikationsstrategi som inte bara ökar kännedomen om varumärket utan även om fenomenet bildelning för att trigga till engagemang och stärka lojaliteten långsiktigt hos målgruppen.

Vi har djupdykt i målgruppsanalyser för både innerstad och förort, konkurrenternas såväl framgångar som misslyckanden samt prospektering av konkurrenternas mest och minst frekventa användare och utifrån detta arbetat fram en lanseringsplan för sociala medier där strategi, innehåll och distribution är synkroniserat in i minsta detalj för varje enskild målgrupp. Med målsättningen att etablera varumärket, fånga intresset för tjänsten och maximera användningen av aimo i Stockholm stad kommer målgruppen utefter behov och livsstil möta aimo på helt unika sätt för högsta möjliga relevans. Tillsammans med varumärkeskonceptet “Gets you there” och sajt framarbetad av våra grymma samarbetspartners RUTH och Sunny at Sea, ska ingen Stockholmsbo missa aimo i sina sociala flöden.

Aimo är ett helt nytt koncept som vi tyckte behövde en nytänkande, innovativ byrå och då var SocialView det perfekta valet! Vår satsning kommer att fokusera på det digitala och med vårt samarbete har vi utformat ett minst sagt spännande kampanjkoncept. Vi är spända på att se hur stockholmarna tar emot sin nya bildelningstjänst – Josephine Adorelle, General Manager aimo

Aimo är ett otroligt spännande varumärke och vi är extremt stolta över att agera social media partner för uppdraget. Ett helt nytt varumärke behöver en välarbetad och stark branding, eye catching content och inte minst rätt budskap vid rätt tidpunkt för att ta en position långsiktigt. Då samarbetet med aimo innefattar både strategiskt och operativt arbete i form av projektledning, produktion, distribution och optimering tillsätts vår expertis i sin fulla form för maximalt resultat vilket vi onekligen ser fram emot att leverera på.

Äntligen någon som förstår vad som krävs för en lyckad satsning i sociala medier! Att få arbeta med Josephine och gänget på aimo som har modet och det digitala mindsetet “social is the way to go” och samtidigt förstår att det behövs rätt strategi, innehåll och distribution i sin kompletta form för att lyckas är oerhört roligt och vi ser verkligen fram emot att se kampanjen rulla ut i dagarna – Pauline Wallander, Project Director SocialView

Arbetsgrupp
KAM / Projektledare – Pauline Wallander 
Projektledare – Sofia Vinsa 
Creative Director – Felicia Holte
Creative / Producer – Totte Annerbrink

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av de senaste insikterna inom digital marknadsföring och fler nyheter om DigiView!

Sign up and subscribe for more interesting articles like this. 

RELATED ARTICLES

Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Matilda Widgren
Kundtjänst via sociala medier: Vikten av att bygga starka kundrelationer

Har du en strategi för dina sociala medier? Toppen. Det behöver du även för att kunna leverera en bra kundservice i dina sociala kanaler. I snitt spenderar internetanvändaren närmare 2,5h i sociala medier och detta öppnar upp möjligheter för ditt företag att bygga relationer med dina kunder. I detta blogginlägg kommer vi ta en närmre titt på våra sociala kanalers funktioner när det kommer till kundservice.

READ MORE
Matilda Widgren
Framtidsspaning: Shoppingbeteende 2021

Hur kommer framtidens e-handel se ut? I effekterna av den rådande pandemin digitaliserades samhället fortare än vi någonsin kunnat ana. E-handeln ökade i hög takt och fysiska butiker tappade sina mest lojala kunder. I detta blogginlägg djupdyker vi i statistiken som speglar beteendet under pandemin 2020 och vilka insikter vi tar med oss inför framtidens onlineshopping ur ett branschperspektiv.

READ MORE
Sofia Vinsa
5 misstag B2B-bolag gör i sin betalda marknadsföring i sociala medier.

DigiViews digitala strateg Sofia Vinsa har en bred erfarenhet inom B2B-marknadsföring, vilket har bidragit med många intressanta insikter och gemensamma mönster om organisationsutmaningar. I det här blogginlägget har hon sammanställt de fem vanligaste misstagen som B2B-företag gör när det gäller betald marknadsföring i sociala medier. Låt oss se vad hon har att dela med sig av!

READ MORE
Team DigiView
Dispo – En fluga eller nästa Instagram?

Dispo – en ny fotoapp där du kan dela nostalgiska bilder tagna av en digital engångskamera. Kommer appen att bli nya Instagram? I detta blogginlägg kommer vi dyka ned i fotoappen och spåna på dess framtid.

READ MORE
Let's talk!

Are you curious about DigiView and how our marketing team could help you accelerate your business growth?

Hit us up with your information and wonderings, and we will respond as soon as we can!

CALL
08-410 33 787

VISIT
Sveavägen 59
113 59, Stockholm

We've changed, so our website had to change too.

We are happy to announce the SocialView re-launch: DigiView Agency, a part of Recoordinate Group!